۲۶۵۰ گردشگر از اماکن کشاورزی استان قزوین بازدید کردند

۱۴۰۱/۱۲/۲۱ - ۰۷:۴۳:۵۴
کد خبر: ۱۴۴۷۳۴۷
۲۶۵۰ گردشگر از اماکن کشاورزی استان قزوین بازدید کردند
مدیر پیشران گردشگری کشاورزی در استان قزوین گفت: ۲ هزار و ۶۵۰ گردشگر داخلی در سال جاری از اماکن کشاورزی این استان بازدید کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ آزیتا اسدی در این باره اظهار کرد: این بازدیدها از دو مکان گردشگری کشاورزی واقع در کشت و صنعت خندان طارم سفلی و نهالستان رویان انجام شده است. وی اضافه کرد: استقبال گردشگران از مکان‌های کشاورزی درحالی اتفاق افتاده که این مراکز در سال جاری مجوز گردشگری گرفته‌اند و فرآیند زیرساختی آن‌ها درحال تکمیل و توسعه است.

اسدی به وجود چهار مجوز گردشگری کشاورزی در استان قزوین اشاره کرد و گفت: این مراکز شامل باغ زیتون در کشت و صنعت خندان، تولید نهال زینتی (نهال گستر رویان) و دو باغ میوه در شهرستان قزوین است.

این مسئول به شناسایی چهار ظرفیت جدید گردشگری کشاورزی در استان قزوین اشاره کرد و گفت: مزرعه سیلوی گندم و پرورش ماهی در جاده قزوین به تاکستان، باغ میوه و پسته در عصمت آباد بویین زهرا، گلاب گیری در خوزنین و باغداری و پرورش زنبور عسل در روستای قلات از عمده این اماکن هستند که با کلیات طرح آن‌ها موافقت شده و درحال سپری کردن مراحل اداری است.

اسدی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹ طرح گردشگری کشاورزی در استان قزوین بررسی شده که چهار مورد منجر به اخذ مجوز بهره‌برداری، چهارمورد در مراحل اخذ مجوز، ۲ مورد رد و ۲ مورد دیگر با انصراف متقاضی همراه بوده است.

مدیر پیشران گردشگری کشاورزی در استان قزوین یادآور شد: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای گردشگری در حوزه کشاورزی وجود دارد که می‌توان با شناسایی و معرفی آن اقدامات خوبی را در راستای جذب گردشگر و افزایش توان اقتصادی بهره برداران در راستای توسعه پایدار عملیاتی ساخت.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز