اجرای بازدیدها و تست های الکتریکی در واحد شماره ۶ گازی سیکل ترکیبی

۱۴۰۱/۱۲/۲۱ - ۰۷:۵۴:۳۳
کد خبر: ۱۴۴۷۳۴۹
اجرای بازدیدها و تست های الکتریکی در واحد شماره ۶ گازی سیکل ترکیبی
مدیر امور تعمیرات الکتریک نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی قزوین گفت: فعالیت های تعمیرات الکتریک واحد شماره 6 گازی سیکل ترکیبی نیروگاه شهید رجایی در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حمیدرضا صفایی زاده با تشریح اقدامات این امور در انجام برنامه های تعمیراتی در واحد شماره 6 گازی سیکل ترکیبی این نیروگاه اظهار کرد: باخروج واحد شماره6 گازی سیکل ترکیبی از شبکه سراسری تولیدبرای انجام تعمیرات اساسی و RI، متخصصان امورالکتریک با هدف آماده سازی این واحد برای تولید برق پایدار و مطمئن در پیک تابستان1402، بازدیدهای فنی و انجام تست های لازم را در سیستم ها و تجهیزات الکتریکی این واحد انجام می دهند.

صفایی زاده افزود: دمونتاژ و سرویس و تست سیستم تحریک ژنراتور واحد، انجام تست های الکتریکی و بازدید های فنی ژنراتور شامل استاتور و روتور،تست رله های حفاظتی ژنراتور،تست رله های حفاظتی ترانسفورماتور اصلی،تست رله های حفاظتی سوئیچگیرهای 6/6 و 4/0 کیلوولت،بازدید و سرویس و تست کلیدهای 6/6 و 4/0 کیلوولت،انجام تست های الکتریکی و بازدیدهای فنی ترانسفورماتورهای اصلی،استیشن و یونیت، تست و کالیبراسیون ترانسدیوسرهای توان، جریان ، ولتاژ و فرکانس، سرویس و آچارکشی و نظافت تابلو های کنترل ژنراتور، تابلوی کنترل سیستم تحریک ژنراتور،از سوی متخصصان این امور انجام شده است.

مدیر امور الکتریک نیروگاه سیکل ترکیبی تصریح کرد: از اقدامات مهم دیگر در این دوره از برنامه های تعمیرات ، تست کنترل ظرفیت باتریها،تست و بازدید فنی از تابلو شارژرها و UPS واحد،بازدید از تابلوی کنترل و تابلوی تپ چنجر ترانس اصلی و رفع نشتی ها،بازدید از ایربگ کنسرواتور روغن ترانس اصلی، تعویض بلبرینگ الکتروموتور فن های خنک کاری ترانس اصلی بخش دیگری از فعالیت هایی است که به انجام رسیده است.

وی بیان کرد: بازدید و سرویس و تعویض بلبرینگ الکتروموتورهای 400 ولت،بازدید و سرویس الکتروموتور 6/6 کیلوولت کرنک نیز از سوی متخصصان تعمیرات الکتریک نیروگاه سیکل ترکیبی انجام شده است. با پایان فعالیت های تعمیرات در نیروگاه شهید رجایی، این نیروگاه با 13 واحد بخاری و سیکل ترکیبی، آماده تولید برق پایدار در پیک تابستان1402 خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز