شعبه انجمن ایرانی تاریخ در قزوین راه اندازی شد

۱۴۰۲/۰۳/۰۸ - ۰۰:۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۴۷۹۱۸۰
شعبه انجمن ایرانی تاریخ در قزوین راه اندازی شد
در مراسمی با حضور فرهیختگان استان فعالیت شعبه «انجمن ایرانی تاریخ» در دانشگاه بین المللی قزوین قزوین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ عصر یکشنبه در مراسمی با حضور جمعی از فرهیختگان، اندیشمندان، پژوهشگران و محققان استان شعبه جدید« انجمن ایرانی تاریخ» در قزوین افتتاح شد.

photo_2023-05-29_00-05-54

در مراسمی با عنوان اولین نشست از سلسله نشست های عصرانه ها به وقت تاریخ، با حضور جمعی از اندیشمندان، فرهیختگان، پژوهشگران قزوین فعالیت شعبه انجمن ایرانی تاریخ در قزوین در محل کتابخانه مرکزی دانشگاه بین المللی کلید خورد.

امیر حسین حاتمی در این نشست اظهارداشت:انجمن ایرانی تاریخ زیر نظر وزارت علوم در تهران فعالیت میکند که امسال توانستیم شعبه قزوین را راه اندازی کنیم که قرار است مرجع تخصصی تحقیقات تاریخ و فرهنگ قزوین باشد.

photo_2023-05-29_00-05-32

وی بیان کرد: هدف اولیه و اصلی ما از راه اندازی شعبه انجمن ایرانی تاریخ در استان ایجاد پیوند پژوهش های آکادمیک در دانشگاه و پژوهش های خارج از این محدوده و سطح شهر است زیرا در این زمینه دچار چالش هستیم و جدا شدن پژوهش های دانشگاهی از غیردانشگاهی آسیب زا بوده است.

حاتمی تصریح کرد: این انجمن می تواند حلقه وصل باشد و همه پژوهش ها را به مسیر درست هدایت کند البته با مشکلات مالی و مکان مواجهیم و باید با هم فکری پژوهشگران این نیاز را برطرف کنیم و بتدریج این نیاز تامین شود.

مسئول انجمن ایرانی تاریخ شعبه استان قزوین گفت: همه علاقمندان به تاریخ و فرهنگ می توانند با پرداخت حق  عضویت ناچیز سالانه به عضویت انجمن درآیند و همراه ما در برنامه ها باشند.

photo_2023-05-29_00-05-45

وی اظهارداشت: همکاری با انجمن هیچ محدودیتی ندارد و هر فردی که به فرهنگ و ادب و تاریخ این خطه علاقمند است می تواند با ما همکاری کند و در هر رشته ای این مسیر هموار شده است.

حاتمی در ادامه بیان کرد: یک کانال تلگرامی هم راه اندازی شده که هم اینک 150 نفر عضو دارد و آن را توسعه خواهیم داد تا یک راه ارتباطی میان اعضا و علاقمندان باشد.

این مدیر فرهنگی یادآورشد: بدون کمک مدیران فرهنگی و تاریخی شهر امکان فعالیت گسترده این انجمن نیست لذا از پژوهشگران و محققان درخواست می کنیم به ما کمک کنند تا به اهداف تعیین شده دست یابیم.

حاتمی گفت: در حال حاضر به شکل موقت در سالن باشگاه کتاب کتابخانه مرکزی دانشگاه بین المللی امام خمینی مستقر شده ایم تا در میان مدت بتوانیم یک مکان مناسبی را در داخل شهر تهیه کنیم.

photo_2023-05-29_00-05-16

وی در خصوص تعداد اعضای انجمن ایرانی تاریخ در قزوین نیز اظهارداشت: در حال حاضر 50 نفر عضو انجمن شده اند که بیشتر آنها  فارغ التحصیلان رشته تاریخ و اساتید دانشگاه هستند که بنظرم این تعداد محدود است و باید در سطح شهر هم گسترش یابد.

مسئول انجمن ایرانی تاریخ شعبه قزوین افزود: دو برنامه در آینده نزدیک داریم که در آبان ماه همایش بین المللی قزوین پیش از اسلام با همکاری کتابخانه مرکزی برگزار خواهد شد و سپس انتشار یک مجموعه مقالات و کتابی با عنوان در تاریخ و فرهنگ قزوین پیش از اسلام تا دوران معاصر منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز