۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن به متقاضیان استان قزوین واگذار می شود

۱۴۰۲/۰۳/۱۳ - ۰۹:۲۶:۲۴
کد خبر: ۱۴۸۱۳۰۷
۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن به متقاضیان استان قزوین واگذار می شود
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: تا پایان امسال 3 هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن در استان به متقاضیان واگذار می شود.

سیدعلی هاشمی در گفتگو با خبرنگار برنا اظهارداشت: در سطح استان برای ساخت ۲۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن قرار داد منعقد و زمین هم واگذار شده است و حدود ۶ هزار متقاضی موثر دیگر داریم که واجد شرایط هستند.

وی بیان کرد: متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه ها حدود ۳۰ درصد است و از اواخر خردادماه مرحله به مرحله واحدها را تحویل می دهیم و تا پایان سال 3 هزار واحد به متقاضیان واگذار می شود.

photo_2023-06-02_23-56-05

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: در شرایط کنونی مهمترین نگرانی ما آورده متقاضیان است که اگر مردم همراهی کنند با شرایط و تسهیلاتی که دولت در نظر گرفته امیدواریم به وعده خود با مردم عمل کنیم.

هاشمی روند پیشرفت فیریکی پروژه ها را خوب ارزیابی کرد و اظهارداشت: بازرسان وزارت کشور و راه و شهرسازی از پروژه ای ساخت مسکن در استان بازدید کردند و خوشبختانه از استان های پیشگام هستیم و رتبه نخست را کسب کرده ایم و این موفقیت را مرهون همراهی مدیران استان می دانیم که موجب شده رضایت نسبی حاصل شود.

photo_2023-06-02_23-56-18

این مسئول اظهارداشت: نگرانی ما در تامین زیرساختهاست که خوشبختانه شهرداری ها بویژه شهردار محمدیه بسیار همراه و پای کار هستند و از مدیران دستگاههای خدمات رسان مانند آب و برق هم تشکر می کنیم البته از شرکت توزیع نیروی برق استان انتظار بیشتری داریم و می دانیم مشکلات اعتباری دارند تما سرعت بخشیدن به کار می تواند نگرانی ها را کمتر کند.

هاشمی اضافه کرد: طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری در 24 فروردین امسال با حضور رئیس جمهور قرار شد یک سوم هزینه های زیرساخت ها از سوی وزارت راه و شهرسازی از محل صندوق ملی مسکن و یک سوم دیگر از طرف وزارت نیرو و یک سوم را استانداری ها از منابع در اختیار برای ایجاد زیرساخت ها در محل پروژه ها تامین کنند.

photo_2023-06-02_23-56-24

وی در خصوص وضعیت کیفیت ساخت و سازها نیز اظهارداشت: نظارت کافی بر کیفیت ساخت واحدها انجام می شود و سعی کردیم انصافا پروژه هایی که تحویل می شود با قبلی ها از نظر کیفیت خیلی بهتر باشد و نارضایتی های مردم در پروژه های قبلی مورد توجه قرار گرفته و تاکنون گزارشی از کیفیت ساخت و سازها دریافت نکرده ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی در خصوص احداث واحدهای ویلایی یک و دوطبقه نیز بیان کرد: از ساخت خانه های دو طبقه استقبال شده و ما هم این سیاست را قبول داریم اما چون متقاضیان بیشتر شده و با کمبود زمین مواجهیم و در محدوده دشت قزوین اراضی کشاورزی وجود دارد یا محدودیت زمین مواجهیم.

photo_2023-06-02_23-55-55

وی تصریح کرد: بدلیل محدودیت ها، واحدهای یک و دوطبقه در قزوین و مهرگان ساخته نخواهد شد اما در شهرهای کوچک شرایط بهتر است و اگر متقاضی باشد و بتوانیم زمین را تامین کنیم سراغ این طرح ها می رویم.

photo_2023-06-02_23-56-00

هاشمی یادآورشد: در حال حاضر در شهر آوج واحدهای مسکونی دوطبقه می سازیم و در آبگرم اگر معارضان زمین حل شود برای یک طبقه اقدام می کنیم و یک سری شهرها یک و دو طبقه برای ساخت در دستور کار داریم و در شهرهای آبیک و  تاکستان و بویین زهرا مشکلاتی داریم ولی تلاش می شود با تامین زمین به سمت واحدهای دو طبقه برویم.

انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز