نشست دوم «عصر رمان» در قزوین برگزار می شود

۱۴۰۲/۰۳/۱۶ - ۱۲:۰۱:۵۵
کد خبر: ۱۴۸۲۲۷۷
نشست دوم «عصر رمان» در قزوین برگزار می شود
مسئول آفرینش های ادبی حوزه هنری قزوین گفت: نشست دوم «عصر رمان» با هدف بررسی سیر رمان‌های تاریخی با حضور برگزیدۀ هشتمین جشنوارۀ داستان انقلاب در قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ روح الله شریفی با اشاره به جایگاه رمان تاریخی و تأثیر آن بر فرهنگ جامعه اظهارداشت: هر ملتی از گذشتگان خود میراثی تاریخی و فرهنگی را تحویل می گیرد و خوب و بد، زشت و زیبا، این گذشته همیشه در مقابل چشمان همه خواهد بود و ما همیشه گذشته و گذشتگان را قضاوت می کنیم. 

وی بیان کرد: اما آیا قضاوت درباره گذشته کار ساده‌ای است؟ چطور می توانیم درک درستی از شخصیت های معروف و حوادث مهم گذشته داشته باشیم؟ باید اذعان کرد در دنیای ادبیات این کار فقط از رمان برمی آید. 

مسئول آفرینش های ادبی حوزه هنری قزوین تصریح کرد: با توجه به برنامه های حوزه هنری استان قزوین در شکل گیری و تحقق ادبیات پیشرفت برای ساختن آینده باید از اتفاقات گذشته مطلع بود و رمان تاریخی نیز در تولد و رشد ادبیات پیشرفت، کمک خواهد کرد و قابلیت‌های زیادی در بازنمایی هویت ایران دارد.

وی در خصوص نشست دوم کارگاه عصر رمان بیان کرد: پس از برگزاری موفق و پرطرفدار عصر رمان یک با حضور شرفی خبوشان، در نشست دوم میزبان نویسنده ای نامدار از استان یزد خواهیم بود. 

این مدیر فرهنگی یادآورشد: هادی حکیمیان از چهره های موفق سال های گذشته در نگارش رمان تاریخی درباره وقایع و شخصیت های معروف یزد هستند و در این برنامه درباره کتاب هایی از ایشان گفتگو می کنیم که برای نوجوانان نوشته شده اند. 

شریفی اظهارداشت: نشست عصر رمان امروز سه شنبه 16 خرداد از ساعت 17 در سالن حافظ حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین برگزار می شود و علاقمندان می توانند در این برنامه شرکت کنند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز