اعلایی: اجرای طرح های یکپارچه سازی در اراضی کشاورزی باید جدی گرفته شود

۱۴۰۲/۰۳/۱۷ - ۱۴:۳۱:۲۸
کد خبر: ۱۴۸۲۹۷۷
اعلایی: اجرای طرح های یکپارچه سازی در اراضی کشاورزی باید جدی گرفته شود
استاندار قزوین گفت: با اجرای طرح های یکپارچه سازی می توان ضمن جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی به ارتقای بهره وری و افزایش تولید محصولات کشاورزی کمک کرد.

به گزارش خبرنگار اقصادی برنا از قزوین؛ محمد مهدی اعلایی روز چهارشنبه در نشست قرارگاه حفظ، یکپارچه سازی و صدور اسناد اراضی کشاورزی استان قزوین که با حضور رضا افلاطونی مدیر امور اراضی کشور برگزار شد اظهار داشت: اجرای طرح یکپارچه سازی یکی از راهکارهای ارتقای بهره وری در عرصه کشاورزی است و باید در استان نیز در این زمینه اقدامات موثری انجام داد.

اعلایی تصریح کرد: با انجام فعالیت های ترویجی و فرهنگ سازی بایستی نسبت به یکپارچه سازی اراضی و پیشگیری از خرد شدن اراضی اقدام کرد تا بتوانیم تا بتوان طرح های کلان را نیز عملیاتی کرد.

photo_2023-06-07_11-13-17

استاندار قزوین یادآورشد: گاهی اوقات به بهانه تقسیم ارث شاهد خرد و کوچک شدن اراضی کشاورزی هستیم که از مدیران دستگاه های اجرایی انتظار داریم با جدیت به تکالیف قانونی خود عمل کنند تا از این پدیده جلوگیری شود.

اعلایی بیان کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم شاهد رویکرد جدی مسئولان برای سند دار کردن اراضی کشاورزی هستیم و در قزوین نیز شاهد کارهای خوبی در این عرصه بودیم به طوری که در دولت سیزدهم شاهد ارتقای جایگاه استان از رده 27 به رتبه ششم هستیم.

وی با تقدیر از خدمات سازمان جهاد کشااورزی استان قزوین در رفع تداخلات اراضی اظهارداشت: در اجرای طرح رفع تداخلات و حفظ کاربری زمین های کشاورزی نیز استان قزوین با اجرای مصوبات و دستورالعمل های وزارتخانه توانست رتبه نخست را کسب کند که بیانگر تلاش واقدام مناسب جهاد کشاورزی و اداره ثبت اسناد و املاک است.

photo_2023-06-07_11-01-24

استاندار قزوین بیان کرد: حضور دکتر افلاطونی از مدیران قزوینی در راس سازمان امور اراضی کشور بیانگر ظرفیت وتوانمندی نیروهای بومی است وامیدواریم این فرصت بتواند در پیشبرد برنامه های جهاد کشاورزی و امور اراضی در استان هم موثر باشد.

وی اظهارداشت: خوشبختانه 9 تن از سفرای کشور نیز از افراد قزوینی الاصل هستند که در کشورهای مهم و کلیدی مسئولیت پذیرفته اند که می توانیم از این فرصت نیز برای معرفی استان و توسعه صادرات بخوبی استفاده کنیم.

استاندار قزوین اظهارامیدواری کرد با اجرای طرح های پایلوت کشوری در عرصه کشاورزی و معرفی توانمندی های قزوین بتوان در افزایش صادرات و رونق اقتصادی استان گام های موثری برداشت.

انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز