بسیج بهترین ظرفیت برای فرهنگ سازی و تشویق مردم به رعایت الگوی مصرف است

۱۴۰۲/۰۳/۱۷ - ۱۵:۵۴:۲۳
کد خبر: ۱۴۸۳۰۴۵
بسیج بهترین ظرفیت برای فرهنگ سازی و تشویق مردم به رعایت الگوی مصرف است
مسئول بسیج ادارات استان قزوین گفت: بسیجیان به عنوان یک نیروی مردمی در فرهنگ سازی و دعوت مردم به رعایت الگوی مصرف مشارکت می کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ همایش نقش بسیج در مدیریت مصرف روز چهارشنبه با حضور مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، محجوب معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای، حجت الاسلام محمدی دبیر شورای فرهنگی صنعت آب و برق و سرهنگ فیضی مدیر بسیج ادارات و فرماندهان پایگاههای بسیج ادارات استان قزوین در سالن جلسات شرکت توزیع نیروی برق قزوین برگزار شد.

سرهنگ حسین فیضی در این نشست اظهارداشت: انرژی برق از زیرساخت های اساسی و مهم در توسعه کشور محسوب می شود و قطع حتی یک ساعت آن می تواند آسیب های جبران ناپذیری در بخش های مختلف وارد کند.

وی بیان کرد: با توجه به تاکیدات دینی و توصیه بزرگان به دوری از اسراف و رعایت صرفه جویی در همه امور زندگی لازم است این آموزه ها در میان مردم بازگو شده و برای اجرای آن اصرار کنیم تا شاهد اصلاح برخی رفتارهای غلط در جامعه باشیم.

photo_2023-06-07_15-05-29

مسئول بسیج ادارات استان قزوین یادآورشد: بسیجیان به عنوان یک نیروی مردمی خود را ملزم می دانند در فرهنگ سازی و دعوت مردم به رعایت الگوی مصرف مشارکت کنند و در تابستان امسال با استفاده از همه ظرفیت خود برای کاهش مصرف در ادارات نیز اقدام می کنیم.

فیضی اظهارداشت:  امروز حفظ سنگر انقلاب مهم است و باید از بیت‌المال صیانت کرده و مسئولیت پذیر باشیم و به رسالت خود عمل کنیم و مراقب باشیم به سرمایه های کشور آسیب وارد نشود.

وی گفت: برخی ادارات ما زیرساختی و حساس است و باید مراقب باشیم خدمت رسانی آنها متوقف نشود و حضور در همایش های آموزشی و تخصصی که برای اصلاح الگوی مصرف ضروری است تا با درک درست موضوع برای تبیین و اطلاع رسانی آن تلاش کنیم.

مسئول بسیج ادارات استان قزوین یادآورشد: بعنوان همیار انرژی حتما بایستی در جلسه با کارمندان برای فرهنگ سازی با کمک کارشناسان اقدام کنید و ضمن بارگزاری محتوای تولید شده زمینه ساز رعایت الگوی مصرف توسط مشترکان در ادارات باشید.

فیضی تصریح کرد: متاسفانه موضوع کمبود آب نیز جدی شده و ذخیره سد طالقان مناسب نیست و در وضعیت خوبی نیستیم و بیش از 80 درصد مصرف آبهای زیرزمینی در بخش کشاورزی است و کاهش 50 درصدی آب کانال نیز یک تهدید و هشدار است که باید آن را جدی بگیریم و مردم را به صرفه جویی دعوت کنیم.

وی اظهارداشت: باید فرهنگ سازی کنیم و راههای درست مصرف کردن را به مردم آموزش دهیم و در این راستا جهاد تبیین در اولویت قرار دارد و یک فریضه و جهاد و واجب عینی است و همه باید نقش آفرین باشیم و سمپاشی علیه نظام را خنثی کنیم.

سرهنگ فیضی گفت: انقلاب با مشکلات و جنگ اقتصادی و فرهنگی مواجه است و تورم و حجاب و عفاف از چالشهایی است که روی روح و ذهن مردم تاثیر دارد و ما بایستی به داشته ها افتخار کرده و دستاوردها را بازگو کنیم و با مطالبه گری خود همراه دولت باشیم.

وی گفت: امروز کوچکترین قصور و کوتاهی مدیران و بسیجیان متوجه ولایت می شود و ما وظیفه داریم با خدمت صادقانه جایگاه رهبری را تقویت کرده و با تبیین و روشنگری در مسیر اهداف گام برداریم و در جامعه امید ایجاد کنیم.

این مسئول اضافه کرد: ولایت فقیه انقلاب را تا اینجا رسانده و باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا خون ۲۳۰ هزار شهید هدرنرود و چون ولایت مظلوم مانده، امروز جوانان به جهاد تبیین نیاز دارند.

مسئول بسیج ادارات استان قزوین یادآورشد: حضور حداکثری در انتخابات را جدی بگیرید و نگذارید این رویداد مهم را زیر سوال ببرند زیرا امسال بسیار مهم و حساس است.

وی بیان کرد: سبک زندگی اسلامی و زیست عفیفانه هم اهمیت دارد و باید تبدیل به فرهنگ شود و مدیریت مصرف و دوری از تجمل و ترویج ازدواج آسان توسط نیروهای جهادی و بسیجی جدی گرفته شده و تبلیغ شود.

photo_2023-06-07_15-05-22

سرهنگ فیضی یادآورشد: آگاه سازی جوانان به ازدواج آسان، بیان اهمیت جمعیت و فرزند آوری، تشویق به فرزند آوری و پیشگیری از طلاق و اعتیاد نیز در اولویت بعدی است که ریشه بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی است که باید در این زمینه هم فعال باشیم.

این مسئول بسیجی اظهارداشت: برپایی نشست و کارگاه تولید محتوا در خصوص حجاب و عفاف ، راه اندازی شورای امر به معروف، توجه به آموزش های دفاعی و نظامی و برگزاری رزمایش ها را جدی بگیرید تا در زمان بحران غافلگیر نشویم.

وی فعال شدن حلقه صالحین را ضروری دانست و اظهارداشت: برپایی میز خدمت و اردوی جهادی در اولویت باشد زیرا میزهای خدمت تاثیرگذار بوده و بسیاری از مشکلات را حل کرده است.

فیضی بیان کرد: جمع آوری کمک های مومنانه با کمک ‌مرکز نیکوکاری بسیج و کمیته امداد، استفاده از فرصت مناسبتها در کنار آن کارگاههای آموزشی، مشارکت در اعزام  افراد به اردوهای راهیان نور غرب و جنوب و راه اندازی اردوی پیشرفت برای اشنایی جوانان با پیشرفت های کشور را در دستور کار فعالیتهای بسیج ادارات قرار دهید.

وی اظهارداشت: برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی، مسابقات ورزشی، بویژه پیاده روی و کوهپیمایی و دیدار با خانواده شهدا و نظارت ستادی از دیگر برنامه هایی است که باید بسیجیان در اجرای آنها جدی باشند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز