مصرف برق ادارات استان قزوین تا ۳۰ درصد کاهش می یابد

۱۴۰۲/۰۳/۱۷ - ۲۰:۰۵:۵۱
کد خبر: ۱۴۸۳۰۹۹
مصرف برق ادارات استان قزوین تا ۳۰ درصد کاهش می یابد
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: با برنامه ریزی برای کاهش 30 درصدی مصرف برق ادارات و هماهنگی با بخش تولید از پیک تابستان به سلامت عبور خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ همایش نقش بسیج در مدیریت مصرف روز چهارشنبه با حضور مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، محجوب معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای، حجت الاسلام محمدی دبیر شورای فرهنگی صنعت آب و برق و سرهنگ فیضی مدیر بسیج ادارات و فرماندهان پایگاههای بسیج ادارات استان قزوین در سالن جلسات شرکت توزیع نیروی برق قزوین برگزار شد.

سید محمد قافله باشی معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در این همایش گفت: 45 درصد مشترکان استان قزوین را مشترکان صنعت، 23 درصد را کشاورزی، 20 درصد را خانگی و شش درصد را ادارات و سایر بخش ها تشکیل می دهند.

photo_2023-06-07_20-01-16

وی بیان کرد: بخش اعظم انرژی مصرفی در استان قزوین در بخش صنعت و کشاورزی مصرف می شود لذا بایستی با برنامه از قبل تعیین شده نسبت به مدیریت مصرف این بخش اقدام کنیم تا به تولید هم آسیب نرسد.

قافله باشی تصریح کرد: از مدیران واحدهای صنعتی انتظار داریم در پیک تابستان هفته ای یک روز در ساعات 11 تا 23 مصرف خود را مدیریت کنند تا بتوانیم از پیک عبور کنیم.

وی گفت: کاهش 30 درصدی مصرف ادارات در دستور کار قرار دارد و بر این کار نظارت جدی خواهد شد.

در ادامه لیلا شیرخانلو مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اظهارداشت: در سال گذشته با اقداماتی که انجام شدتوانستیم 206 مگاوات کاهش مصرف داشته باشیم وامسال هم برنامه های متعددی برای مدیریت مصرف دردست اجراست.

وی بیان کرد: امضای تفاهم نامه با 8593 مشترک، کاهش 13 درصدی مشترکان پر مصرف، کاهش یک درصدی مشترکان خانگی، کسب رتبه اول در شرکت های توزیع گروه سوم، پرداخت 16 میلیارد و 500 میلیون تومان پاداش به مشترکان خانگی کم مصرف، از کارهای مهم انجام شده است.

شیرخانلو تصریح کرد: دستورالعمل اجرای حفظ و پایداری شبکه به استانها ابلاغ شده و در این راستا لزوم کاهش مصرف برق در ادارات، شرکتها و نیروهای مسلح تا 30 درصد در ساعات اداری و 60 درصد در ساعات بعدازظهر و غیر کاری هدف گذاری شده است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: کنترل و مدیریت مصرف برق در ادارات از ساعت 10 صبح تا 13 بایستی اجرا شود و در این راستا نصب تجهیزات هوشمند و کاهش روشنایی در ادارات با جدیت پیگیری می شود.

وی اظهارداشت: تغییر ساعات اداری ، انتصاب مسئول مدیریت انرژی در ادارات، اختصاص نرم افزار پایش انرژی در ادارات، توسع هوشمندسازی با استفاده از اینترنت اشیا و مراجعه حضوری به مشترکان پر مصرف در برنامه های امسال پیش بینی شده است.

photo_2023-06-07_20-01-26

شیرخانلو اضافه کرد: آمارها نشان می دهد حدود 9 درصد برق کشور در ساعات اوج مصرف مربوط به سیستم های سرمایشی است که این میزان در استان حدود 6 درصد را شامل می شود.

وی گفت: با کنترل سیستم های سرمایش در ادارات می توان سالانه معادل ساخت یک نیروگاه هزار مگاواتی صرفه جویی و از ورود 950 گرم آلاینده ها به محیط زیست پیشگیری کرد.

این کارشناس مدیریت مصرف یادآورشد: رشد فزاینده مصرف از ابتدای خرداد آغاز شده و اگر وضعیت را مدیریت نکنیم با چالش جدی در تابستان مواجه خواهیم شد.

شیرخانلو با ارائه برخی توصیه های کارشناسی برای رعایت الگوی مصرف اظهارداشت: استفاده از دور کند در کولرهای آبی، تنظیم درجه 24 در کولرهای گازی، استفاده از نور طبیعی،تعویض لامپ های رشته ای، هوشمند سازی نور راه پله ها، کاهش تعداد لامپ های روشنایی و خارج کردن وسایل برقی از حالت آماده به کار به کاهش مصرف کمک می کند.

وی بیان کرد: در استان قزوین 393 مگاوات بار کنترل پذیر داریم که می توانیم با نظارت و کنترل و مدیریت از راه دور آن را انجام دهیم.

شیرخانلو یادآورشد: مشترکان کم مصرف می توانند به ازای استفاده از دور کند و متوسط کولرهای آبی مبلغ 150 هزار تومان پاداش دریافت کنند.

photo_2023-06-07_20-01-31

وی گفت: در صورت کاهش 10 درصدی میزان مصرف بیش از 583 هزار مشترک خانگی در استان مشمول پاداش می شوند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در ادامه اظهارداشت: 43 درصد بار خانگی کشور مربوط به لوازم سرمایشی و حدود 20 درصد مربوط به وسایل پر مصرف مانند یخچال، ماشین لباسشویی و ظرفشویی است.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز