یو پی اس را بیشتر بشناسید

۱۴۰۲/۰۳/۱۷ - ۲۲:۵۸:۳۷
کد خبر: ۱۴۸۳۱۲۶
یو پی اس را بیشتر بشناسید
معمولاً UPS در صورت قطع برق می تواند برق مورد نیاز را موقتاً تأمین کند اما این تنها عملکرد UPS نیست. UPS علاوه بر تامین انرژی ، تثبیت ولتاژ، فیلتر کردن، جلوگیری از نویز و غیره را نیز دارد. این باعث کاهش خرابی تجهیزات و از دست رفتن داده ها می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ یو پی اس مخفف عبارت «  منبع برق بدون وقفه » است. از سه بخش مدار کنترل، بسته باتری و اینورتر تشکیل شده است. UPS می تواند بسته باتری خود را از طریق شبکه برق (شبکه اصلی) شارژ کند، سپس وقتی شبکه برق مشکل برق دارد، UPS می تواند بارهای برق را برای استفاده به تجهیزات متصل ارسال کند.

معمولاً UPS در صورت قطع برق می تواند برق مورد نیاز را موقتاً تأمین کند اما این تنها عملکرد UPS نیست. UPS علاوه بر تامین انرژی ، تثبیت ولتاژ، فیلتر کردن، جلوگیری از نویز و غیره را نیز دارد. این باعث کاهش خرابی تجهیزات و از دست رفتن داده ها می شود.

با رایج شدن استفاده از سیستم و باتری های ups مثل باتری 28 آمپر یو پی اس ، به طور کامل در تمامی اقشار و در محیط های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. ویژگی های UPS در زمینه های مختلف کاربردی در زیر معرفی می شود:

استفاده خانگی:

اکثر مردم مفهوم حفاظت از تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) از طریق UPS را نمی دانند و اغلب از مشکلات برق (قطع برق، قطع برق لحظه ای، ولتاژ بیش از حد/کمتر از ولتاژ غیرعادی، تغییرات فرکانس آنی و غیره) غفلت می کنند. این یک بحران بالقوه برای تجهیزات ICT است.

در شرایط خفیف، ناهنجاری یا خرابی تجهیزات ممکن است رخ دهد. در شرایط جدی، آسیب دائمی به تجهیزات ممکن است ایجاد شود. هزینه های خرید مجدد تجهیزات به دنبال آسیب های جدی و خفیف در طول زمان، هزینه های سرسام آوری دارند. عدم ذخیره فایل های ذخیره شده در تجهیزات خسته کننده است. مفهوم استفاده از یو پی اس مانند خرید بیمه است. با این بیمه دیگر نیازی به نگرانی در مورد آسیب رسیدن به تجهیزات ICT به دلیل مشکلات برق نیست و می توانید ازسلامت تجهیزات برقی خود اطمینان خاطر حاصل کنید.

به طورکلی، اولین عاملی که در هنگام خرید یو پی اس و باید در نظر گرفته شود، ظرفیت برق است. اولین کاری که باید انجام دهید این است که ارزیابی کنید که کدام تجهیزات قرار است به UPS متصل شوند و تصمیم بگیرید که با توجه به این موارد باتری 100 آمپر یو پی اس را باید برگزینید یا باید به فکرخرید باتری دیگری باشید.

 به عنوان مثال، اگر رایانه شخصی دارای منبع تغذیه داخلی 750 وات باشد یک صفحه نمایش 27 اینچی دارای آداپتور داخلی 150 وات، یک چاپگر چند کاره دارای آداپتور 90 وات، یک روتر بی سیم دارای یک آداپتور 20 وات، و یک NAS Ethan دارای یک آداپتور 90 وات است، بار کل این پیکربندی حدود 1100 وات است. . سپس انتخاب یو پی اس بر اساس بودجه خواهد بود. ضریب توان یو پی اس آفلاین حدود 0.6 است. با این پیکربندی، محصولی با امتیاز حداقل 1100W/0.6=1833VA باید خریداری شود. ضریب توان تعاملی خط حدود 0.7 است، محصولی بزرگتر از 1100W/0.7=1571VA باید خریداری شود. ضریب توان آنلاین حدود 0.9 است، محصولی بزرگتر از 1100W/0.9=1222VA باید خریداری شود. ما معمولا یک یو پی اس با ظرفیت بالاتر در ازای زمان تامین برق بیشتر خریداری می کنیم. انتخاب یک یو پی اس با بیش از دو برابر ظرفیت بار مورد نیاز، زمان کار طولانی تری را در هنگام قطع برق فراهم می کند. باتری ها با ظرفیت های متفاوت، قیمت های متفاوت دارند، برای اطلاع از قیمت باتری یو پی اس مناسب می توانید با کارشناسان فروش صبا باتری ارتباط برقرار کنید.

اگر تجهیزات صوتی و تصویری پیشرفته ای در خانه دارید، توصیه می شود از یو پی اس های تعاملی خطی مانند سری های Eco، FP و iFP و غیره استفاده کنید. تثبیت ولتاژ می تواند کیفیت تجربه کاربری شما را حفظ کند. اتصال UPS با رایانه های شخصی، روترهای کوچک، NAS، تجهیزات شبکه منطقه ای کوچک، ایستگاه های کاری، دسترسی به داده های ابری را بدون وقفه تضمین می کند. اتصال سیستم های امنیتی و مانیتورینگ به یو پی اس نیز به حفظ محیط خانه بدون نقص امنیتی به دلیل قطع برق کمک می کند.

اتاق کامپیوتر سرور و مرکز داده:

اتاق کامپیوتر مهمترین مکان برای پردازش داده های دیجیتال و سیستم های ذخیره سازی است. تجهیزات شبکه، تجهیزات اطلاعاتی، تجهیزات تهویه مطبوع، تجهیزات مانیتورینگ، سیستم تولید برق، و سیستم UPS در اتاق کامپیوتر، همگی به منبع تغذیه پایدار نیاز دارند تا عملیات عادی 24 ساعته بدون وقفه حفظ شود.

برق مورد نیاز اتاق های کامپیوتر بسته به اندازه آنها بسیار متفاوت است و از چند هزار تا ده ها هزار وات متغیر است و برای این که مطمئن شوید باتری 65 آمپر یو پی اس که انتخاب می کنید مناسب است، لازم است اطلاعات کافی را در اختیار داشته باشید.

به عنوان مثال، یک اتاق کامپیوتر کوچک مجهز به سه کابینت شبکه که 3000 وات مصرف می کند، یک کابینت سیم کشی شبکه که 1000 وات مصرف می کند و ده کابینت سرور که 50000 وات مصرف می کنند. تمام این نیازها در مجموع به توان 54000 وات نیاز دارند. اگر یک یو پی اس آنلاین با ضریب توان 0.9 انتخاب شود، محصولی با 54000/0.9=60000VA نیاز است.

اندازه تجهیزات را می توان در هر زمان برنامه ریزی و گسترش داد تا با نیازهای واقعی مطابقت داشته باشد، بنابراین به طور کامل از فضای اتاق کامپیوتر استفاده می شود. همچنین دارای مزیت دستیابی به راندمان تبدیل بالا برای صرفه جویی در مصرف انرژی و نظارت از راه دور بر وضعیت عملیاتی UPS است.

 در مورد یو پی اس آنلاین، علاوه بر ارائه برق خالص پایدار و بدون وقفه، توان خروجی 50/60 هرتز به طور دقیق برای هدف قرار دادن تجهیزات دقیق ارائه می شود. علاوه بر این، برق را می توان بر اساس اولویت تجهیزات مهم تامین کرد. این بهترین انتخاب شما برای برنامه ریزی اتاق های کامپیوتر و مراکز داده است.

موسسات پزشکی:

در مقایسه با زمینه های تجاری و صنعتی، موسسات پزشکی استانداردهای مورد نیاز سخت گیرانه تری برای UPS دارند. صرف نظر از اندازه یک موسسه پزشکی، جریان های پایدار و خالص همیشه مورد نیاز است تا از صحت همه نتایج تشخیصی اطمینان حاصل شود و از ایمنی و جان بیماران محافظت شود. داده های مشاوره کلینیک بیماران و سوابق پزشکی داده های مهم تشخیصی برای موسسات پزشکی هستند. باتری 42 آمپر یو پی اس ، روترها، سرورها، تجهیزات ذخیره سازی و غیره مرتبط باید با یو پی اس با استاندارد بالا ارائه شوند.

هنگامی که مشکلات مختلف منبع تغذیه رخ می دهد، بسته به اهمیت، بیمارستان ها دارای پریزهای سه رنگ هستند. به غیر از پریزهای معمولی سفید، پریزهای قرمز در هنگام قطع برق برای چند ثانیه قطع می شوند و منتظر می مانند تا برق توسط یک ژنراتور تامین شود. سوکت های مشکی بیشترین اهمیت را دارند. آنها باید همیشه به UPS متصل شوند، مانند مواردی که در اتاق های عمل، اورژانس، بخش مراقبت های ویژه، تجهیزات پشتیبانی از زندگی بیمار و غیره هستند.

 با توجه به اندازه های مختلف موسسات پزشکی، یو پی اس های کمتر از 120KVA برای بیمارستان مناسب است. مراکز داده، 120 ~ 400KVA برای تجهیزات آتش نشانی و نظارت ساختمانی مناسب است. یو پی اس تک فاز می تواند زمان پشتیبان گیری طولانی تری را فراهم کند و بنابراین برای استفاده در دستگاه های پزشکی مناسب است.

یو پی اس آنلاین به منظور حفظ عملکرد روان و بدون وقفه تمام قسمت های یک بیمارستان می تواند منبع تغذیه با بالاترین کیفیت را ارائه دهد. شما همچنین در صورتی که نیاز دریافت قیمت باتری لیفتراک به صورت به روز دارید، می توانید روی کارشناسان امداد باتری حساب کنید.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز