با امضاء استاندار قم و رئیس بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) صورت گرفت:

عقد تفاهم نامه برنامه تحول جوانی جمعیت استان قم فی مابین استانداری قم و بنیاد ۱۵ خرداد

۱۴۰۰/۰۴/۱۳ - ۱۰:۳۸:۳۲
کد خبر: ۱۲۰۱۷۸۰
عقد تفاهم نامه برنامه تحول جوانی جمعیت استان قم فی مابین استانداری قم و بنیاد ۱۵ خرداد
با امضاء استاندار قم و رئیس بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تفاهم نامه برنامه تحول جوانی جمعیت استان قم منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر بهرام سرمست استاندار قم در این جلسه طی سخنانی با بیان اینکه در رابطه با بحث کاهش نرخ باروری در کشور اجماع نظر وجود دارد اظهار کرد: نیاز به تغییر سبک زندگی به سمت فرزندآوری داریم.

وی با تاکید بر اقدامات بنیادی کارشناسی در راستای افزایش فرزندآوری ادامه داد: سیاست های تسهیل ازدواج و تحکیم خانواده در این راستا نقش محوری ایفا می کند.

سرمست با اشاره به سیاست های حمایتی در نظر گرفته شده برای فرزندان چهارم و پس از آن گفت: بایستی برای تشویق خانواده ها جهت فرزندان اول، دوم و سوم نیز  به صورت تصاعدی برنامه ریزی شود.

استاندار قم تصریح کرد: جزئیات این تفاهم نامه باید با دستگاه های اجرایی استان به صورت بند به بند مورد هماهنگی قرار بگیرد و پیشنهادات دستگاه های دولتی استان در این راستا به ستاد اجرایی ارسال شود.

شایان ذکر است تفاهم نامه برنامه تحول جوانی جمعیت استان قم، به صورت پایلوت ملی، فی مابین استانداری قم و بنیاد 15 خرداد با هدف تحول در نرخ جایگزینی جمعیت از 1.6 به 2.5 با سرمایه گذاری 1400 میلیارد ریالی در راستای حمایت از 7000 فرزند سوم به بعد منعقد گردید.

 

نظر شما