۱۵۵ تن گوشت قرمز منجمد در ۵ روز اول سال توزیع شد

۱۴۰۲/۰۱/۰۸ - ۱۰:۳۶:۵۵
کد خبر: ۱۴۵۳۵۵۳
۱۵۵ تن گوشت قرمز منجمد در ۵ روز اول سال توزیع شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه در کنار گوشت گرم، ۱۵۵ تن گوشت قرمز منجمد در ۵ روز اول سال جدید در قم توزیع شده است، گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته، طرح «فجر تا فطر» در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان در حال برگزاری است که حدود ۳۰۰ کالا در این فروشگاه‌ها با ۱۰ تا ۲۵ درصد تخفیف به فروش می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمدرضا حاجی رضا با حضور در محل ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان با بیان اینکه وظیفه سازمان جهاد کشاورزی تامین امنیت غذایی است، گفت: در طول چند سال گذشته نیز مسئولیت تنظیم بازار کالا و ارزاق اساسی به عهده سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

وی ابراز کرد: با توجه به نیمه شعبان و عید نوروز و ماه مبارک رمضان، امسال از اوایل بهمن‌ماه برنامه‌ریزی‌های شب عید را انجام دادیم و جلسات متعددی در این خصوص برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تصریح کرد: در حوزه گروه الف کالاهای اساسی بازار که شامل برنج، روغن، شکر، مرغ و گوشت قرمز می‌شود، هیچ مشکلی را نداشتیم و نیازمندی‌های استان تامین شده است.

وی عنوان کرد: عمده گوشت قرمز استان قم، با گوشت گرم تامین می‌شود و ما در استان کشتار روزانه بیش از هزار رأس دام را داریم؛ اما در ایام خاص همچون عید نوروز با توجه به حجم زیاد جمعیت، نیازمند تنظیم بازار هستیم که در آن گوشت منجمد نیز توزیع می‌شود.

حاجی رضا گفت: از ابتدای فروردین‌ماه تا کنون توزیع بالغ بر ۱۵۵ تن گوشت قرمز منجمد را از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شرکت‌های تعاونی و دستگاه‌های اداری و... استان قم داشتیم.

وی با اشاره به اینکه نیاز روزانه گوشت مرغ در قم حدود ۸۰ تن است، اظهار کرد: نوروز امسال روزانه ۱۱۰ تن گوشت مرغ در استان توزیع شده که حدود ۵۰ تن از این مقدار در خود استان تولید می‌شود و مابقی آن از استان‌های همجوار تامین می‌شود. 

حاجی رضا بر بازار شکر و روغن اشاره کرد و گفت: الحمدلله این حوزه نیز در ایام نوروز تامین شده اما به جهت افزایش جمعیت در شب عید، ۸۰۰ تن شکر سهم خانوار از وزارت جهاد کشاورزی کشور دریافت و بین مردم استان توزیع کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم مطرح کرد: از اول اسفندماه تا پنجم فروردین ماه، نزدیک به هزار تن برنج تایلندی و هندی را از طریق مباشرین، ادارات، مواکب، گروه‌های جهادی و... بین مردم توزیع شد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در ایام نوروز، بیان کرد:در اسفندماه نیز ۲ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا و بازارچه توزیع ارزاق اساسی با قیمت تنظیم بازار در محل نمایشگاه‌های دائمی استان واقع در خیابان خاکفرج و دیگری در پردیسان جنب مصلی برگزار شد.

حاجی رضا گفت: طرح «از فجر تا فطر» در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان برگزار می‌شود که حدود ۳۰۰ قلم از کالاهای فروش خود را با ۱۰ تا ۲۵ درصد تخفیف عرضه می‌کنند.

وی اذعان کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که توسط سازمان جهاد کشاورزی در دو سال گذشته انجام می‌شود، تامین میوه شب عید است که ۲۰۰ تن سیب و ۱۰۰ تن پرتغال برای شب عید تامین شد که با کیفیت بسیار بالا و قیمتی مناسب در 14 غرفه سطح شهر بین همشهریان عزیز توزیع شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه تعداد غرفه‌های عرضه مستقیم با میزان میوه تهیه شده برای شب تناسب داشته است، اضافه کرد: این ۳۰۰ تن میوه از ۲۶ اسفندماه در غرفه‌ها به فروش رسید و ۹۰ درصد این مقدار تا لحظه سال تحویل توزیع شد و مابقی آن نیز تا پنجم فروردین ماه به فروش رسید.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز