کارشناس هواشناسی قم:

بارش ۱۳ میلی متری باران در قم/ بارش باران از اوایل امشب ادامه می یابد

۱۳۹۵/۱۱/۰۹ - ۱۳:۴۴:۴۵
کد خبر: ۵۱۲۲۲۵
بارش ۱۳ میلی متری باران در قم/ بارش باران از اوایل امشب ادامه می یابد
کارشناس اداره هواشناسی قم گفت: در 48 ساعت گذشته 13 میلی متر باران در قم باریده است و بارندگی در ارتفاعات استان به صورت برف گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، مرتضی صبوری، با بیان این که میانگین بارش باران از ابتدای سال زارعی امسال(مهرماه) تاکنون، 67.5 میلی متر بوده، افزود: در مدت مشابه پارسال 80 میلی متر بارش باران در قم ثبت شده، در حالی که این آمار در بلند مدت (میانگین 20 سال گذشته) نیز 82.5 میلی متر بوده است.

وی اضافه کرد: در 48 ساعت گذشته بارش بارن به ترتیب در ایستگاه های شکوهیه، سالاریه، دستجرد، جعفریه، سنجگان، جمکران و سلفچگان به ترتیب 14.3، 14.8، 17، 9.4، 25، 10.8 و 9.6 ثبت شده است.

وی ادامه داد: در برخی نقاط کوهستانی و ارتفاعات از جمله دستجرد، کهندان، خاوه و وسف به ترتیب 20، 59، 12 و 16 سانتی متر بارش برف گزارش شده است.

صبوری سردترین و گرم ترین نقاط استان را در شب گذشته به ترتیب دستجرد و جمکران با سه درجه زیر صفر و 9 درجه سانتیگراد بالای صفر عنوان و پیش بینی کرد: وضعیت هوای امروز نیمه ابری و مه آلود باشد و از عصر ر و اوایل شب با افزایش ابر، بارندگی آغاز شود.

وی افزود: بارش در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود و از اوایل امشب نیز با وزش باد به نسبت شدیدی که تا 60 کیلومتر بر ساعت از سمت غرب پیش بینی می شود، مه آلودگی هوا از بین می رود.

وی دمای هوای امروز قم را حداکثر هشت درجه بالای صفر عنوان کرد و افزود: حداقل دمای هوا برای فردا یک درجه سانتیگراد زیر صفر پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی قم گفت: وضعیت هوا برای فردا نیمه ابری تا ابری در پاره ای از نقاط با بارش برف پراکنده در ارتفاعات همراه است و وزش باد نیز با سرعت 55 کیلومتر بر ساعت از سمت غربی خواهد بود.

وی افزود: وضعیت هوا برای روز دوشنبه هفته جاری قسمتی ابری در برخی ساعت ها وزش باد با جهت غربی و سرعت 40 کیلومتر بر ساعت خواهد بود و حداقل دما نیز به چهار درجه زیر صفر می رسد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز