امام جمعه قم:

ملت ایران همواره پای نظام و انقلاب ایستاده اند/دولت در مهار گرانی ها اهتمام ورزد

۱۳۹۸/۱۰/۰۶ - ۱۳:۵۱:۲۲
کد خبر: ۹۴۱۸۶۰
ملت ایران همواره پای نظام و انقلاب ایستاده اند/دولت در مهار گرانی ها اهتمام ورزد
آیت الله اعرافی گفت: ملت ایران شکوه حضور خود را در 9 دی، بیست و دوم بهمن ماه و انتخابات دوم اسفند ماه نشان می دهند و دنیا یک بار دیگر عمق دانش و بینش و بصیرت ملت را تماشا خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به موضوع نامگذاری ها گفت: این موضوع در بیش از 80 روایت مورد توجه قرار گرفته بود، حجم این روایات نشان دهنده اهتمام اسلام به وظیفه پدر و مادر در موضوع انتخاب نام نیک است.

امام جمعه قم تصریح کرد: نام های ضد ارزش را رسول خدا(ص) تغییر می دادند و هم در اسامی افراد و هم اشیا و دیگر مسائل تاکید بر انتخاب نام نیک داشتند.

وی گفت: انتخاب نام نیک برکات بسیاری دارد و نخستین آنها سود و منفعتی است که می تواند برای افراد داشته باشد، انتخاب نام ها نیک موجب می شود که دوستی و پیوند محبت با اولیای الهی تقویت شود.

آیت الله اعرافی گفت: در روایات آمده است که اگر نام پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بر روی یکی از اعضای خانواده بود، برای آن خانه برکت و خیر به بار می آورد و امام رضا(ع) نیز فرمودند که اگر در جایی هم نام پیامبر(ص) در خانه ای باشد، صبحگاهان و شامگاهان به نیکی سپری خواهد شد.

امام جمعه قم گفت: نام نیک هم در خود فرد و هم جامعه و خانه اثر نیک می گذارد و از این رو باید بر روی انتخاب نام نیک نهایت دقت و حساسیت را داشته باشیم.

وی در ادامه به میلاد حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت: زندگی زینب(س) آن خطیب و قهرمان و پیام آور عاشورا را باید شناخت و ایشان یک بانوی الگو نه تنها برای زنان عالم، بلکه برای همه عالمیان است.

آیت الله اعرافی گفت: امروز هم مقاومت زینب(س) می تواند بشریت را از چنگ دشمن و استکبار نجات دهد و باید بکوشیم تا در راستای توجه و اهتمام به آن حضرت تلاش کرده و الگوبرداری کنیم.

امام جمعه قم همچنین به نامگذاری روز میلاد حضرت زینب(س) به روز پرستار اشاره کرد و گفت: این ایام به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است که ضمن گرامیداشت این روز از زحمات همه پرستاران قدردانی می کنیم.

آیت الله اعرافی گفت: پرستاران در کنار مردم و به ویژه بیماران و نیازمندان به آنها خدمات رسانی می کنند و در کاهش آلام بیماران می کوشند.

وی همچنین به سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی اشاره کرد و گفت: این نهضت با فرمان امام راحل در سال 58 آغاز به کار کرد و ضریب سواد در کشور از 48 درصد پیش از انقلاب به 98 درصد رسیده است که این راه درازی بوده که در طول 40 سال انجام شده است.

امام جمعه قم تاکید کرد: در قم هم ضریب سواد بالای 91 درصد است و به عنوان هشتمین استان کشور بوده که باید از مسئولان قدردانی کرد.

آیت الله اعرافی گفت: آموزش و پرورش باید پوششی کاملی داشته تا ورودی بی سواد نداشته باشیم و امروزه تا 98 درصد این امکان وجود دارد و این ورودی باید کامل شود، از سوی دیگر باید تلاش کنیم تا در فاصله چند سال باقی مانده تا برنامه ششم توسعه، ضریب سواد به حد کامل برسد.

وی گفت: اینکه ما در کشور 9 میلیون بی سواد در بالای شش سال و دو میلیون بی سواد در زیر 50 سال داشته باشیم، زیبنده جامعه اسلامی نیست و باید مسئولان اهتمام داشته و این اصل برنامه سواد آموزی را که تاکید مقام معظم رهبری به درستی اجرایی کنند.

امام جمعه قم در ادامه به فرارسیدن 9 دی روز بصیرت اشاره کرد و گفت: این روز کوچکی نیست در سال 88 مواجه با فتنه ای شدیم که بسیار برای کشور لطمه آور بود و آسیب های بسیاری زد، اصل این ماجرا هم از این موضوع شروع شد که انتخابات زیر سئوال رفت و ادعای تقلب آمد که هیچ وقت نتوانستند آن را اثبات کنند.

آیت الله اعرافی گفت: در طول 40 سال افراد و جریانات بسیاری آمده و رفته اند و اینکه در یک انتخابات از سر غرض، فریب بخورند و ادعای تقلب کنند، امر غیر قابل قبولی بود و رهبری پرچم دفاع از آرا مردم را بلند کردند که آنها تسلیم قانون نشدند و اگر تسلیم قانون نباشیم کشوری می شویم که همیشه در جنگ خواهیم بود.

وی تاکید کرد: انتخابات بر اساس قانون و با فرمول مشخص شده بارها انجام شده و بارها قدرت ها در کشور جا به جا شده اند و در سطح خبرگان، ریاست جمهوری، مجلس، شوراها و... جمعیت بزرگی نامزد می شوند و مردم انتخاب می کنند.

امام جمعه قم گفت: حال با این فرایند افرادی بیایند و مردم را به خیابان بکشانند که باید انتخابات ابطال شود، یعنی فروپاشی کشور و رهبری معظم انقلاب با آنها صحبت کردند ولی تسلیم قانون و آرا مردم نشدند.

وی گفت: در موضوع گرانی بنزین نیز افرادی بودند که به دلیل سه برابر شدن قیمت اعتراض هایی داشتند، اما این وسط افرادی با نقشه های شیطانی آمریکایی بر سر کار آمده و تلاش کردند تا به جبهه مقاومت ضربه بزنند.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: دنیا بداند که هم در آن سال و هم اغتشاشات اخیر که هویت ایمانی و ملی ما را هدف قرار داده بودند، ملت بزرگ ایران سختی ها را تحمل کرده و با وجود اینکه نقد و اعتراض دارند، اما با بصیرت و مقاومت به عنوان دو بال پیروزی در راستای دفاع از نظام و انقلاب کوشیدند.

امام جمعه قم گفت: ملت ایران شکوه حضور خود را در 9 دی، بیست و دوم بهمن ماه و انتخابات دوم اسفند ماه نشان می دهند و دنیا یک بار دیگر عمق دانش و بینش و بصیرت ملت را تماشا خواهند کرد.

وی گفت: از مسئولان نیز انتظار می رود در راستای مهار گرانی ها و رفع مشکلات بیکاری کوشیده و از سوی دیگر با برنامه ریزی جلوی فرارهای مالیاتی را گرفته و با خصوصی سازی صحیح، در توسعه اقتصاد بکوشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز