نخستین کنفرانس ملی فضای سایبر ۱۰ آبان ماه در دانشگاه تهران افتتاح می‌شود

۱۴۰۱/۰۸/۰۹ - ۱۵:۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۳۹۲۹۲۶
نخستین کنفرانس ملی فضای سایبر ۱۰ آبان ماه در دانشگاه تهران افتتاح می‌شود
کاظم فولادی، معاون علمی دانشکده مهندسی دانشگاه تهران گفت: این کنفرانس به ‌مدت سه روز به‌صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

خبرگزاری برنا؛ دکتر فولادی، هدف از برگزاری این کنفرانس را بررسی علمی ابعاد مختلف فضای سایبر در محیط دانشگاهی و هم‌اندیشی اندیشمندان مرتبط با این حوزه بیان کرد و افزود: در این کنفرانس، آخرین یافته‌های پژوهشگران در حوزه فضای سایبر، دانش سایبرنتیک، سیستم‌های سایبرنتیکی و مسائل مرتبط با آنها ارائه می‌شود.
دبیر علمی نخستین کنفرانس فضای سایبر گفت: مهم‌ترین دغدغه در حوزه سایبر این است که کارهای علمی منسجم و گسترده در این زمینه انجام نشده است و کارهایی که صورت گرفته بیشتر جنبه شخصی و محدود داشته است. هدف ما این است که در این کنفرانس پژوهشگران را در یک جا جمع کنیم تا ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود کشف شود و ارتباط بیشتری بین پژوهشگران این حوزه برقرار شود.
وی تصریح کرد: ما تلاش داریم این کنفرانس با معرفی افرادی که کارهای علمی و دانشگاهی باکیفیت در این زمینه انجام داده‌اند، یک پس‌زمینه علمی برای فعالیت‌های مرتبط با حوزه سایبر در کشور ایجاد نماید.
به گفته دکتر فولادی، محورهای این کنفرانس در ۲۸ محور مرتبط با حوزه فضای سایبر تنظیم شده است که از جمله این محورها می‌توان به چارچوب نظری و مفهومی زیرساخت فضای سایبر، تئوری سیستم‌ها و سیستم‌های سایبرنتیکی، دانش سایبرنتیک و شاخه‌های این دانش، جنگ سایبری، جنگ در فضای سایبر، جنگ به‌وسیله فضای سایبر، فضای سایبر و هوش مصنوعی، کلان داده‌ها و یادگیری ماشینی، واقعیت ویرچوال و واقعیت افزوده، متاورس و زندگی دوم اشاره کرد.
دبیر علمی نخستین کنفرانس ملی فضای سایبر افزود: این کنفرانس به‌صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود، بدین صورت که برنامه‌های روز اول شامل مراسم افتتاحیه، نشست‌های تخصصی و کارگاه‌ها به‌صورت حضوری همراه با پخش زنده و محیط تعاملی و برنامه‌های روز دوم و سوم به‌صورت مجازی شامل جلسات ارائه شفاهی مقالات پذیرفته شده و چند نشست تخصصی / کارگاه به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.
به گفته دکتر فولادی، در این همایش ۱۰۶ مقاله در محورهای پیش‌بینی شده به کنفرانس ارسال شده است که از این میان، ۶۷ مقاله پذیرفته شده است که ۱۱ مقاله به‌صورت پوستر و ۵۶ مقاله به‌صورت شفاهی ارائه می‌شود. دکتر فولادی افزود: علیرغم اینکه این کنفرانس به‌عنوان یک کنفرانس ملی برنامه‌ریزی شده است، اما افراد بسیاری از بیرون از کشور نیز علاقه‌مند بودند در این کنفرانس حضور داشته باشند.
به گفته معاون علمی دانشکده مهندسی دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران، در حاشیه این کنفرانس همچنین نمایشگاهی برای نمایش آثار پژوهشی چند مجموعه از جمله پژوهشگاه مرکز ملی فضای مجازی و آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر دانشگاه تهران برگزار می‌شود. به‌علاوه، چند شرکت فعال در زمینه شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها نیز حضور فعال خواهند داشت.

انتهای پیام/

نظر شما