مدیرعامل استودیو برش: سکوی «ایونتو» پلی برای اتصال دانش‌آموزان مستعد به اقتصاد هنر است

۱۴۰۱/۱۲/۲۸ - ۱۰:۱۱:۱۱
کد خبر: ۱۴۴۴۳۰۷
مدیرعامل استودیو برش: سکوی «ایونتو» پلی برای اتصال دانش‌آموزان مستعد به اقتصاد هنر است
حمید خزایی مدیر استودیو برش می‌گوید که این سکو هر سال چند رویداد برگزار می‌کند و ضمن شناسایی دانش‌آموزان مستعد، آن‌ها را به فعالان اقتصاد هنر وصل می‌کند.

گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر چند سالی است که بخشی از سبد مصرف محصولات فرهنگی مردم ایران و البته جهان را تشکیل می‌دهند.

امروز در کشور ما بالغ بر چهارصد رسانۀ صوت و تصویر فراگیر فعال هستند، «استودیو برش» یکی از این سرویس‌ها است که در حوزۀ تخصصی «آموزش‌هنر» فعالیت می‌کند.

«حمید خزایی»، مدیرعامل استودیو برش، دربارۀ این رسانۀ صوت و تصویر فراگیر به خبرنگار برنا می‌گوید: ارتقاء عدالت آموزشی و ترویجی برای «هنر» دغدغۀ اولیۀ ما برای شکل دادن این سکو بود، حدود پانزده سال قبل پیش از اینکه سکوی خود را طراحی و عرضه کنیم، فعالیت خود را ضمن ارائه طرح درسی ویژه برای مدارس سمپاد شروع کردیم، کیفیت این برنامۀ آموزشی تا حدی مطلوب بود که طی بازۀ زمانی کوتاهی چهارده مدرسه از ما درخواست معلم برای اجرای این برنامه داشتند که پیش از ظرفیت آن مقطع ما بود.

وی در ادامه افزود: حدود ده سال قبل ایدۀ برگزاری چند جشنوارۀ مدرسه‌‌ای به نام‌های «فیلم کوتاه دانش‌آموزی»، «گرافیک»، «عکس مدرسه» به ذهن ما رسید، برای آینده هم در نظر داریم با اضافه کردن دو جشنوارۀ «آوا» و «هنرهای تجسمی» این فعالیت خود را گسترش دهیم.

این فعال زیست بوم تصریح کرد: چهار سال قبل چالشی جدی برای ما پیش‌آمد، حجم تولید به اندازه‌ای بود که استفاده از لوح فشرده برای انتقال آن به مخاطب توجیه‌پذیر نبود، بروز این چالش سبب شد تا ایدۀ طراحی سکوی «ایونتو» به ذهن ما برسد تا امکان اجرای کامل یک رویداد به صورت دیجیتال را داخل آن فراهم کنیم و شرکت‌کنندگان از لحظۀ شروع تا پایان جشنواره یا رویداد، امکان بهره‌گرفتن از این سکو را به دست آوردند.

مدیر استودیو برش در خصوص نحوۀ داوری آثار رسیده به رویدادهای این گروه به خبرنگار علمی و فناوری برنا گفت: فرآیند داوری ما به سه شکل اجرا می‌شود، داوری مردمی، جمع سپارانه و تخصصی سه سطحی هستند که «استودیو برش» جهت اجرای این بخش جشنواره‌های خود به کار می‌گیرد. بنده به ضرس قاطع عرض می‌کنم که سکوی ما در ایران نمونۀ مشابهی ندارد، شرکت‌کنندگان در رویدادهای «استودیو برش» بعد از حضور در رویداد به دسته‌های تخصصی تقسیم می‌شوند و بعد از ارزیابی‌های اولیه نفرات برتر به شرکت‌های مختلف فعال در بازار کار معرفی می‌شوند.

این فعال فناوری می‌گوید که «استودیو برش» به دلیل اینکه متولی برگزاری جشنواره‌های دانش‌آموزی و زیرنظر مستقیم «آموزش‌ و پرورش» است هیچگونه هزینه‌ای برای فعالیت‌های خود دریافت نمی‌کند و می‌افزاید: رایگان بودن جشنواره سبب می‌شود که بخشی از آموزش ما نیز رایگان باشد، رویدادهای برگزاری شده توسط این استودیو، حامی محور است، حامیان رویداد تعریف می‌کنند و ما مسئلۀ تولید محتوای مردمی را بر عهده می‌گیریم؛ چرا که بنا داریم نقشی مؤثر در نهضت تولید محتوای مدنظر مقام معظم رهبری داشته باشیم. ما در استودیو محتوای تولید شده توسط دانش‌آموزان را به شبکۀ توزیع کشور از جمله‌ شبکه‌های صدا و سیما وصل می‌کنیم.

خزایی معتقد است که برگزاری نمایشگاه رصتا در اسفندماه سبب شد تا فرصت مغتنمی برای برقراری تعامل میان سکوهای صوت و تصویر فراگیر فراهم شود، وی در همین رابطه عنوان می‌کند: البته فکر می‌کنم که برای دوره‌های بعد باید اطلاع‌رسانی وسیع‌تری در این خصوص انجام شود تا بازدیدکنندگان هر دوره نسبت به دورۀ قبل افزایش پیدا کند. بنده به طور کل اعتقاد دارم که نخستین نمایشگاه «رصتا»  با کیفیت مطلوبی برگزار شد.

وی در خاتمه عنوان کرد: نگاه ما در «استودیو برش» هم‌افزایی جهت برگزاری رویدادهای مختلف است، تلاش داریم تا رویدادهای مشترک با نهادهای مختلف برگزار کنیم، این موضوع فواید زیادی از جمله صرفه‌جویی در هزینه دارد، ضمن اینکه برگزاری رویدادهای بیشتر سبب خواهد شد تا بانک اطلاعاتی ما هم قوی‌تر شود و امکان استفاده از آن برای  شناسایی جوانان مستعد بیشتر و هدایتشان برای ما فراهم شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز