نوکیا در ماه

۱۴۰۲/۰۱/۱۰ - ۱۲:۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۴۵۴۱۱۳
نوکیا در ماه
نوکیا می‌خواهد شبکه اینترنت ۴G را در ماه برپا کند تا امکان ارتباط فضانوردان با یکدیگر و مرکز فرماندهی وجود داشته باشد.

خبرگزاری برنا؛ نوکیا اعلام کرده که در یکی از مأموریت‌های فضایی پیش رو، سرویس اینترنت ۴G خود را به ماه می‌فرستد. 
شرکت فنلاندی نوکیا در دنباله سال جاری میلادی با کمک یکی از راکت‌های اسپیس ایکس شبکه ۴G را به ماه می‌رساند. این شبکه با یک آنتن روی فرودگر Nova-C کار خواهد کرد و می‌تواند با کاوشگری که در ماه به حرکت درمی‌آید، ارتباط برقرار کند.

این تجهیزات در دهانه «شکلتون» ماه مستقر خواهد شد که در نیمه جنوبی قمر زمین قرار گرفته است. نوکیا می‌گوید تجهیزات آن‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده است که در برابر سخت‌ترین شرایط فضایی مقاوم باشد.

این شبکه در مأموریت بعدی آرتمیس ناسا استفاده خواهد شد که می‌خواهد برای اولین‌بار پس از سال ۱۹۷۲ فضانوردان را به سطح ماه بفرستد. نوکیا می‌خواهد با این پروژه نشان دهد که شبکه‌های زمینی می‌توانند در مأموریت‌های فضایی هم کاربرد داشته باشند.

اینترنت ۴G نوکیا در ماه به چه دردی می‌خورد؟

شبکه ۴G نوکیا در ماه به فضانوردان اجازه می‌دهد تا با یکدیگر و با مرکز کنترل حرف بزنند. به‌علاوه، این شبکه می‌تواند کنترل از راه دور کاوشگر را ممکن کند و تصویر ویدیویی زنده دوربین آن را به زمین بفرستد.

«انشل ساگ»، تحلیلگر شرکت Moor Insights & Strategy می‌گوید بازه زمانی ۲۰۲۳ برای پرتاب تجهیزات ارتباطی نوکیا به ماه خوش‌بینانه بود. او اضافه می‌کند: «اگر این سخت‌افزار آماده باشد و چنان‌که معلوم است، تأیید شود، شانس بالایی وجود دارد که در سال ۲۰۲۳ پرتاب شود، البته اگر شرکای این مأموریت با چالش یا تأخیری در امور خود روبه‌رو نشوند.»

فرودگر Nova-C توسط شرکت Intuitive Machines ساخته می‌شود و قرار است با راکت اسپیس ایکس به ماه برود. بااین‌وجود، اسپیس ایکس این فرودگر را به خود سطح ماه نمی‌رساند، چون خود این ربات از سیستم پیش‌رانش بهره می‌برد و می‌تواند عملیات فرود را تکمیل کند.

انتهای پیام/

نظر شما