استاد دانشگاه صنعتی شریف موفق به دریافت جایزه ابوریحان بیرونی فرهنگستان علوم شد

۱۴۰۲/۰۳/۱۳ - ۱۳:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۱۵۳۳
استاد دانشگاه صنعتی شریف موفق به دریافت جایزه ابوریحان بیرونی فرهنگستان علوم شد
دکتر هادی پرستار شهری عضو هیئت علمی دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف به عنوان پژوهشگر برجسته علوم پایه کشور در رشته شیمی سال 1402، انتخاب شد.

خبرگزاری برنا؛ دکتر هادی پرستار شهری عضو هیئت علمی دانشکده شیمی دانشگاه به عنوان "پژوهشگر برتر کشور در رشته شیمی سال 1402 " انتخاب شد و جایزه ابوریحان بیرونی را دریافت کرد.

این جایزه هر ساله از سوی گروه علوم پایه فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران  به منظور تکریم و گرامیداشت پژوهشگران جوان و برجسته کشور که دست‌آوردهای علمی شاخص و سهم ارزنده‌ای در پیشبرد یکی از رشته‌های فیزیک، شیمی، ریاضی، زیست‌شناسی و زمین‌شناسی داشته‌اند، اعطا می‌شود و منتخبین باید دارای مدرک دکتری در یکی از رشته‌های علوم پایه و ملیت ایرانی با حداکثر سن ۴۰ سال باشند.

سوابق علمی و پژوهشی

دکتر هادی پرستار شهری با احتساب پروژه‌های کارشناسی ارشد و دکتری خود بیش از ۱۷ سال است که در زمینه کمومتریکس فعالیت دارد. وی در طول این مدت علاوه بر تلاش در جهت توسعه و کاربرد روش‌های مختلف کمومتریکس جهت آنالیز سیستم‌های پیچیده محیط زیستی، غذایی و دارویی، در این خصوص تعامل بین المللی مناسبی با گروه‌های تحقیقاتی بزرگ در دنیا ایجاد کرده است.

در این راستا انتشار بیش از ۸۵ مقاله در مجلات معتبر بین‌المللی، ۴ فصل کتاب، بیش از ۷۰ مقاله در کنفرانس‌های بین‌المللی و داخلی و اجرای ۶ طرح بین‌المللی با کشورهای آلمان، اسپانیا، فرانسه، هلند و روسیه بخشی از دستاوردهای ایشان در این زمینه است.

دریافت جایزه CHEMOLAB 2022، دریافت جایزه دانشمند جوان کمومتریکس دنیا، دریافت فلوشیپ هامبولت از کشور آلمان، عضو هیئت تحریریه مجله معتبر Chemometrics and Intelligent Laboratory Systems مربوط به انتشارات الزویر، گرنت بین المللی جندی شاپور با کشور فرانسه و گرنت بین المللی با کشور روسیه نیز از دیگر افتخارات کسب شده بین‌المللی توسط دکتر پرستار می‌باشد.

برگزاری 4 دوره مدرسه زمستانی کمومتریکس با حضور بیش از 15 تن از نامداران کمومتریکس دنیا در دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف، از دیگر فعالیت‌های گروه تحقیقاتی ایشان است.

وی همچنین موفق به دریافت جایزه دکتر آشتیانی بنیاد ملی نخبگان شده است و در جشنواره برگزیدگان پژوهش و فناوری 1400 وزارت نیرو،  با کسب رتبه اول در بخش پژوه‌های پژوهشی برتر، برگزیده پژوهشی در صنعت آب کشور شد.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز