امام جمعه اراک: اجرای عدالت در سایه همدلی مجلس و دولت محقق می‌شود

۱۴۰۱/۱۰/۰۲ - ۱۴:۵۳:۰۲
کد خبر: ۱۴۱۴۴۲۲
امام جمعه اراک: اجرای عدالت در سایه همدلی مجلس و دولت محقق می‌شود
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: اجرای کامل عدالت اجتماعی با وحدت و همدلی دولت و مجلس محقق می‌شود.

به گزارش برنا از مرکزی،  آیت‌الله « قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اراک، افزود: دولت و مجلس انقلابی باید تمام تلاش خود را در جهت اجرای عدالت اجتماعی در جامعه بکار بگیرند.

وی ادامه داد: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی در کشور برای توسعه و پیشرفت وجود دارد و باید همه دست به دست هم دهند تا مشکلات یکی پس از دیگری حل شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: شرط تحقق عدالت، پیوند خوردن دل‌ها با یکدیگر است و برای حل مشکلات همه باید نقش‌آفرینی کنند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه ماهیت دشمنان اسلام و انقلاب به خصوص منافقان کوردل برای ملت ایران روشن است، اظهار داشت: منافقان کوردل ۱۷ هزار نفر از جوانان و مسئولان جمهوری اسلامی ایران را در اوایل انقلاب ترور کردند و آنها به هیچ عنوان چشم دیدن پیشرفت و عظمت این کشور را ندارند.

آیت‌الله دری‌ نجف‌آبادی ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه (س)، گفت: ویژه برنامه‌های مختلفی در شب و روز شهادت حضرت زهرا (س) در مصلی اراک در نظر گرفته شده و هیات‌های مذهبی باید در این ایام، مانور عظیم اسلامی و ولایی را به نمایش بگذارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: عفاف و حجاب مورد تاکید اسلام و برای قداست و صیانت از جایگاه زن، حفظ کیان همسری، مادری و در نهایت بنیان خانواده است.

آیت الله دری‌ نجف‌آبادی بیان کرد: مقام، عظمت و سلامت زن از جایگاه بالایی برخوردار است و جایگاه زن مسلمان با ولنگاری غرب قابل مقایسه نیست.

وی تاکید کرد: بانوان باید برای سعادت دنیا و آخرت، از زندگی حضرت زهرا (س) الگوگیری کنند.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش به سالروز زلزله بم و روز مبارزه با حوادث و بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: ایران کشوری زلزله‌خیز است و بلایای طبیعی زیادی را تجربه کرده و نیاز است آمادگی در برابر این بلایا روز به روز بیشتر شود.

آیت‌الله دری‌ نجف‌آبادی اظهار داشت: روز صنعت پتروشیمی نیز در پیش روز است و این صنعت بزرگ باید روز به روز گسترش یابد و دولت برنامه‌ریزی اصولی برای این صنعت، حداقل تا ۲۰۰ میلیون تن داشته باشد.

وی نسبت به اصلاح الگوی مصرف در جامعه تاکید کرد و گفت: هم‌اکنون در طول شبانه‌روز، ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز مصرف می‌شود که این رقم بسیار بالا است و برای توسعه بخش صنعت و حذف سوخت مازوت از نیروگاه‌ها نیاز است نسبت به کاهش مصرف گاز به خصوص در بخش خانگی توجه ویژه شود.

امام جمعه اراک عنوان کرد: وضعیت بارندگی در کشور خوب نیست و برای رفع این مشکل نیز همه باید کمک دهند و صرفه‌جویی لازم را در بخش‌های مختلف مورد توجه قرار دهند.

نماز عبادی و سیاسی جمعه در ۲۹ نقطه استان مرکزی اقامه می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز