برگزاری اولین رویداد ملی فناورانه در مسیر کشاورزی دانش بنیان در استان مرکزی

۱۴۰۱/۱۲/۲۳ - ۱۴:۵۳:۳۷
کد خبر: ۱۴۴۸۸۱۰
برگزاری اولین رویداد ملی فناورانه در مسیر کشاورزی دانش  بنیان در استان مرکزی
رئیس مرکز تحقیقات وآموزش کشاورزی ومنابع طبیعی استان مرکزی گفت : اولین رویداد ملی فناورانه درمسیر کشاورزی دانش بنیان در استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش برنا از مرکزی ،غلامرضا گودرزی رئیس مرکز تحقیقات وآموزش کشاورزی ومنابع طبیعی استان مرکزی در اختتامیه این مراسم گفت: این رویداد در راستای برگزاری رویداد ملی فناورانه پارک علم و فن آوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور با عنوان "در مسیر کشاورزی دانش بنیان" که در اردیبهشت ماه سال آینده اجرایی می‌شود ، در استان مرکزی برگزار شد.

IMG_20230314_154928_351

وی ادامه داد: حوزه کشاورزی یکی ازحوزه هایی است که به دلایل مختلف ازجمله استفاده نکردن از دانش وفناوری روز دربخش های زراعت، باغداری، دامداری وغیره، بهره وری پایینی دارد.

گودرزی اضافه کرد : هدف ازبرگزاری این رویداد، استفاده از ایده های نوآورانه ومبتکرانه  درجهت رفع مشکلات وچالش هایی است که بخش کشاورزی با آن مواجه است.

وی خاطرنشان کرد : بخش کشاورزی سهم بزرگی دراقتصاد کشور دارد اما سهم شرکت های دانش بنیان بسیار کم وحدود 6 درصد دربخش کشاورزی فعال هستند که در شرایط فعلی چاره ای جز استفاده ازفناوری های نوین برای رفع چالش های بخش کشاورزی نیست.

گودرزی ادامه داد: یکی از رسالت های مرکز تحقیقات انتقال دانش به عنوان مهمترین نهاده دربخش کشاورزی است.

رئیس مرکز تحقیقات وآموزش کشاورزی ومنابع طبیعی استان مرکزی خاطرنشان کرد : این مرکز در کنار فعالیتهای پژوهشی وآموزشی، از ایده ها وفناوری های جدید وایجاد کسب وکارهای نوین دربخش کشاورزی درجهت بهره وری درنهاده های کشاورزی حمایت می کند که خوشبختانه مورد استقبال دانشگاه ها وصنایع استان مرکزی قرارگرفته است.

IMG_20230314_154930_130

گودرزی افزود: کارگاه های آموزشی این رویداد طی دو روز و با حضور بیش از 65 داوطلب برگزار گردید و شرکت کنندگان با مبانی و مهارت های کارآفرینی آشنا شدند.

وی ادامه داد: تا زمان برگزاری ایده شو 23 تیم برای ارائه ایده ها و حل چالش های مطرح شده کاندید شدند که پس از داوری اولیه 10 تیم به مرحله دوم داوری راه یافتند و در پایان 3 ایده به عنوان ایده های برتر انتخاب شدند.

گودرزی در پایان گفت: این سه ایده به صورت مستقیم درمرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی مستقر می شوند، ضمن اینکه تمام 23 ایده را نیز مورد حمایت قرار می دهیم و برای شرکت در مراسم رویداد ملی پارک علم وفناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور که در اردیبهشت ماه 1402 درتهران برگزار می گردد، معرفی می شوند.

در پایان مراسم اختتامیه، از نفرات برتر رویداد تقدیر بعمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز