پرداخت بخشی از نیم درصد درآمد شهرداری اراک به کتابخانه‌های عمومی

۱۴۰۱/۱۲/۲۸ - ۱۲:۵۰:۳۹
کد خبر: ۱۴۵۰۸۶۰
پرداخت بخشی از نیم درصد درآمد شهرداری اراک به کتابخانه‌های عمومی
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی از پرداخت بخشی از نیم درصد درآمد شهرداری اراک به کتابخانه‌های عمومی خبر داد.

به گزارش برنا از مرکزی ، علی گودرزی زاده، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی از پرداخت بخشی از نیم درصد درآمد شهرداری اراک به کتابخانه‌های عمومی خبر داد.

گودرزی زاده گفت: با حمایت اعضای شورای اسلامی و شهردار اراک، میزان واریزی سهم نیم درصد در سنوات اخیر افزایش یافته و اعضای شورا و مدیریت شهرداری اراک ثابت کردند که نسبت به اعتلای فرهنگ مطالعه دغدغه مند هستند.

وی افزود: انجام فعالیت‌های شاداب‌سازی، تعمیراتی و عمرانی و اجرای برنامه های فرهنگی در کتابخانه های عمومی با واریز به موقع سهم نیم درصد، با کمیت و کیفیت بهتری انجام خواهد شد و در همین راستا شورای اسلامی شهر اراک با تمام توان از کتابخانه‌های عمومی شهرستان حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 60 نوع خدمت عمومی و متنوع در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی ارائه می‌شود، گفت: رویکرد کتابخانه‌های عمومی نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده است و در کتابخانه های عمومی به عنوان پایگاه های فرهنگی و اجتماعی، تلاش خواهیم کرد تا مردم بیشترین بهره را از این خدمات ببرند.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی افزود: توسعه فرهنگ مطالعه ضرورتی انکارناپذیر است و همه مسئولین باید به رسالت خود در حوزه توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی همت کنند و افزایش قابل توجه میزان واریز سهم نیم درصد درآمد شهرداری اراک به کتابخانه‌های عمومی در ۲ سال اخیر بیانگر این دغدغه اعضای شورا می‌باشد.

 

نظر شما