بمنظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا در جایگاه های عرضه سوخت:

دستورالعمل عدم دخالت شهروندان در فرآیند سوختگیری در پمپ بنزین های هرمزگان اجرایی شد

۱۳۹۸/۱۲/۱۳ - ۱۰:۵۴:۰۹
کد خبر: ۹۷۲۶۵۶
دستورالعمل عدم دخالت شهروندان در فرآیند سوختگیری در پمپ بنزین های هرمزگان اجرایی شد
به دنبال انتشار دستورالعمل نحوی سوختگیری در جایگاه های عرضه سوخت سراسر کشور و الزام رعایت نکات بهداشتی در پیشگیری و مقابله با این ویروس توسط کارکنان جایگاه ها ، این اقدامات در جایگاه های منطقه هرمزگان نیز با فوریت به اجرا درآمد و از این پس کلیه خودروهای مراجعه کننده به جایگاه های عرضه سوخت توسط کارکنان جایگاه ها سوختگیری می شوند.

به گزارشخبرگزاری برنا درهرمزگان، در پی صدور دستورالعمل بهداشتی به جایگاه های سوخت سراسر کشور مبنی بر انجام فرآیند سوختگیری و پرداخت  هزینه سوخت توسط اپراتورهای جایگاه ها این اقدام بسرعت در هرمزگان اجرایی شد.

 

مهندس عبدالله احمدی کمرپشتی مدیر منطقه هرمزگان در این باره گفت: با توجه به ضرورت رعایت نکات بهداشتی در تمامی محل های عمومی مانند جایگاه های عرضه سوخت که یکی از پر رفت و آمدترین مکان های عمومی بشمار می رود، دستورالعملی از سوی ستاد تهران برای سراسر کشور تدوین و اجرایی شده است که بر اساس آن کارکنان جایگاه های عرضه سوخت موظف به سوختگیری خودرو ها خواهند بود و به این ترتیب  تماس مشتریان با نازل ها و دستگاه های پرداخت بانکی از بین می رود.

وی افزود: این شیوه نامه با فوریت به تمامی مجاری عرضه استان ابلاغ و کلیه شرکت های صاحب برند در این زمینه توجیه شدند.

 

مدیر منطقه هرمزگان افزود: این اقدامات اکنون در تمام پمپ بنزین های استان درحال اجراست و علاوه بر این در تمام جایگاه ها برای استفاده شهروندان دستکش های یکبار مصرف‌ در دسترس قرار گرفته‌ و تاکید می شود فرآیند سوختگیری و پرداخت هزینه بدون دستکش یکبار مصرف انجام نشود. شرکت های صاحب نشان ( برند) موظف شده به کارکنان خود در تمامی پمپ بنزین ها ابلاغ کنند علاوه بر رعایت اصول بهداشت فردی همچنین نازل ها، صفحه کلید دیسپنسرها، بر روی سکوهای سوختگیری و  در محوطه سرویس بهداشتی و نقاط تردد و... را به طور مستمر با مواد ضدعفونی کننده مناسب گند زدایی کنند.

احمدی کمرپشتی ادامه داد: در فرآیند پرداخت بهای سوخت هم از شهروندان عزیز می خواهیم تا حد ممکن از پول نقد استفاده نکنند و کارت بانکی خود را به متصدیان جایگاه ها بدهند تا لمس دکمه های دستگاه های بانکی که عامل اصلی انتقال ویروس هست نیز به حداقل برسد.

مدیر منطقه هرمزگان در پایان افزود : ناظران شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان بر رعایت این دستورالعمل های بهداشتی به صورت مستمر نظارت دارند و درصورت عدم رعایت آن به شرکت های خصوصی متولی آنان اخطارهای لازم را خواهند داد و با قاطعیت قانون را اعمال می کنند.

 

نظر شما