امام‌جمعه نهاوند: دستگاه‌های متولی برنامه راهبردی در حوزه جمعیت و تعالی خانواده ارائه دهند

۱۴۰۱/۰۵/۲۵ - ۱۶:۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۳۶۴۸۴۶
امام‌جمعه نهاوند: دستگاه‌های متولی برنامه راهبردی در حوزه جمعیت و تعالی خانواده ارائه دهند
امام‌جمعه نهاوند، گفت:دستگاه‌های متولی برنامه راهبردی در حوزه جمعیت و تعالی خانواده ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند به ریاست امام‌جمعه نهاوند و با حضور فرماندار، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری، دادستان و سایر اعضا در سالن شهدای فرمانداری برگزار شد.

امام‌جمعه و رئیس شورای فرهنگ و عمومی نهاوند در این نشست با اشاره به روند کاهش سرانه زادوولد، گفت: در چند سال آینده با روند فعلی فرزندآوری در کشور با مسئله کاهش جمعیت و افزایش روند پیری جمعیت مواجه خواهیم شد و توجه به ارتقای فرهنگ فرزندآوری باید در اولویت کار همه دستگاه‌ها قرار گیرد.

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی، افزود: موضوعاتی مانند فضای مجازی، جهاد تبیین، افزایش جمعیت و خانواده، عفاف و حجاب و سبک زندگی اسلامی از مباحث مهم و اولویت‌دار شورای فرهنگ عمومی است.

وی ادامه داد: از تمامی دستگاه‌های عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان درخواست می‌شود طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی خود را دررابطه‌با این موضوعات به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ارائه دهند.

photo_2022-08-16_13-47-47

ازدواج جوانان و ضرورت فرزندآوری برای جامعه تبیین شود

در ادامه ضرغام احمدوند ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری و اسارت اهل‌بیت (ع) و گرامیداشت ۲۶ مردادماه سالروز ورود آزادگان به کشور، اظهار کرد: امروز باید برای اجرای طرح جوانی جمعیت ضمن تغیر تفکر و نگرش جوانان به موضوع افزایش جمعیت با حمایت‌های مالی و معنوی نسبت به فرهنگ‌سازی درست در این حوزه برنامه‌ریزی مدون صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه توسعه اقتصادی همه‌جانبه کشور نیازمند جامعه جوان و مولد، گفت: با برنامه‌ریزی صحیح و اجرای سیاست‌های بالادستی در این زمینه نباید بگذاریم برنامه‌ریزی بدخواهان نظام به نتیجه برسد.

فرماندار نهاوند، تصریح کرد: پیر شدن جمعیت از هر لحاظ برای کشور خطرناک است و باید تدابیر لازم برای افزایش ازدواج بهنگام، آگاهانه و آسان و همچنین فرزندآوری اتخاذ شود و فرهنگ‌سازی در جامعه و ارائه حمایت‌های لازم برای افزایش تعداد فرزندان اعمال شود.

وی در پایان با اشاره به برگزاری مراسم‌های دهه محرم و هیئات مذهبی شهرستان، افزود: عزاداری‌های تاسوعا و عاشورای حسینی به همت متولیان امر و هیئت‌های مذهبی شهرستان به بهترین شکل برگزار شد لذا از همه دست‌اندرکاران کمال قدردانی را داریم.

حسین بحیرایی

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز