کرونا جان ۶ نفر را در همدان گرفت

۱۴۰۱/۱۲/۲۷ - ۱۱:۵۶:۴۷
کد خبر: ۱۴۵۰۳۰۰
کرونا جان ۶ نفر را در همدان گرفت
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۶ نفر در یک هفته گذشته به علت ابتلا به ویروس کرونا در این استان جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان،

دکتر فاطمه ترکمان اسدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: با وجود اینکه مدت ها مرگ ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در استان همدان صفر شده بود اما این تعداد در هفته قبل به ۶ نفر رسید و این آمار در هفته ماقبل ۲ فوتی بود.

وی بیان کرد: در سه هفته اخیر مکرر دچار روند افزایشی بیماران مراجعه سرپایی و بستری بیمارستانی کویید ۱۹ بودیم که این روند در ۲ هفته اخیر شتاب بیشتری گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: مراجعان سرپایی به اورژانس و مراکز درمانی با روند پرشتاب در حال افزایش است به گونه ای که تعداد تست پی سی آر که برای کووید ۱۹ انجام می شود در ۲ هفته اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

ترکمان اسدی ادامه داد: در ۲ هفته اخیر تعداد پی سی آر مثبت سرپایی هشت برابر و همچنان تعداد پی سی آر مثبت بستری چهار برابر شده و این آمارها بیانگر این است که هفته های پیش رو با روند افزایشی مبتلا به کرونا مواجه می شویم.

وی تاکید کرد: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروزی، دورهمی عید و دید و بازدیدها و روند افزایشی کرونا، این وضعیت زنگ هشدار جدی بوده که باید مد نظر مردم قرار داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: سهل انگاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی موجب تبدیل شادی این ایام به ناراحتی می شود.

ترکمان اسدی توصیه کرد: مردم حین مراجعه و حضور در اماکن سر بسته و با تراکم جمعیتی بالا از ماسک برای مراقبت از خود در برابر این بیماری استفاده کنند.

وی اضافه کرد: همچنین تکمیل واکسیناسیون توسط افرادی که ۶ ماه از دریافت واکسن آنها گذشته و تزریق دُز سوم و چهارم واکسن کرونا با مراجعه به نزدیکترین مراکز خدمات سلامت محل سکونت مورد تاکید است.

 

نظر شما