سفرهیات دولت با ۱۴هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب مهمترین اتفاق پارسال در همدان بود

۱۴۰۲/۰۱/۰۸ - ۰۸:۳۳:۵۳
کد خبر: ۱۴۵۳۵۰۷
سفرهیات دولت با ۱۴هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب مهمترین اتفاق پارسال در همدان بود
استاندار همدان تاکید کرد که سال گذشته با همه فراز و نشیب ها و تنگناها در حوزه های گوناگون اما کارهای بزرگی در بخش های مختلف برای این استان رقم خورد که سفر رئیس جمهور و اعضای هیات دولت با ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب مهمترین و با ارج ترین اتفاق برای این استان بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد  در شورای اداری استان همدان که به طور همزمان با برقراری ارتباط تصویری با رئیس جمهور و گردهمایی مدیران ارشد دولت سیزدهم برگزار شد، افزود: اقدامات بسیار خوبی در سال ۱۴۰۱ در استان رقم خورد و چالش ها و بحران‌های بزرگی را پشت سر گذاشتیم، افزود: در سال ۱۴۰۱ تامین کالاهای اساسی، برطرف کردن بحران آب شهر همدان و باز کردن گره های گور و کهنه یکی از مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم در استان بود.

استاندار همدان تاکید کرد: در پروژه آبرسانی به همدان، خط انتقال به طور کامل احداث شد، تصفیه خانه مراحل پایانی خود را می گذراند و ظرفیت انتقال ۹۰۰ لیتر آب در ثانیه فراهم شده است که تا پایان خرداد ظرفیت آن به به یک هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه این طرح با یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به سرانجام می‌رسد، بیان کرد: با توجه به نزولات آسمانی و متناسب با بارش ها آب مورد نیاز استان، از طریق طرح آبرسانی بلند مدت به همدان تامین می شود و کمبود و آب مورد نیاز شهروندان از طریق خط آبرسانی تامین می شود.

قاسمی‌فرزاد تاکید کرد: در کنار اجرای طرح آبرسانی بلند مدت به همدان، اقداماتنی همچون اجاره چاه‌های کشاورزی، حفر چاه‌های پدافندی، توسعه چاه‌های مالکیتی آبفا، تامبن آب از سد اکباتان و آبشینه و رودخانه های سطحی بحران آب همدان مدیریت شد.

در سالی که رهبر انقلاب اسلامی سال را به نام مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کرده‌اند، برای نخستین بار رئیس جمهور جلسه سراسری تشکیل داد و ارتباط زنده تصویری با مدیران ارشد دولت و مسوولان استان ها برگزار شد.

وی اظهار داشت: سرلوحه کار ما برای اجرای برنامه‌ها بیانات و فرمایش رهبر انقلاب اسلامی در آغاز سال و بیانات ارزشمند در مشهد مقدس است که سیاست های کلی و برنامه های کشور را به خوبی ترسیم کرده اند.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه (تحول اساسی) سرلوحه کارهای اجرایی ما در دولت سیزدهم است، تصریح کرد: زحمات و تلاش‌های ارزشمند مسوولان استان در سایه راهنمایی‌های نماینده ولی فقیه در استان جای قدردانی دارد که تلاش ها حاصل انسجام و وحدت یک پارچه است.

وی اظهار داشت: سفر رییس جمهور و هیات دولت سیزدهم به استان اتفاق خوبی بود که ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان به ارمغان آورد و مسیر توسعه استان را تا حدود زیادی شتاب بخشیده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه رشد تولید مهمترین برنامه پیش روی استان در سال ۱۴۰۲ است، افزود: راه‌ اندازی پتروشیمی همدان، بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی، مرکز بازیافت هواپیما و اضافه شدن رشته های دانشگاهی راهبردی اقدامات بسیار ارزشمندی است که در سال ۱۴۰۲ محقق می شود.

وی اظهار داشت: بر اساس آمار دستگاه های کشوری، همدان در سال گذشته در حوزه تورم، همواره در رده ۳۰ و ۳۱ کشور قرار داشته و تا حد امکان تورم در استان مهار شده است.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: رشد تولید به طور جدی در دستور کار است در حوزه کشاورزی، صنعت، معدن و صنایع دستی برنامه ها پیش می‌رود تا شعار سال را محقق کنیم.

وی ادامه داد: در مبحث اقتصاد فناور و دانش بنیان نیز مباحث اقتصادی در سطح استان پیش می رود و ماموریت های خاص برای دانشگاه ها تعیین شده است و در این حوزه استان همدان با یک اختلاف امتیاز معناداری در رتبه نخست کشور قرار گرفت و این موضوع سال ۱۴۰۲ نیز تقویت خواهد شد.

استاندار همدان گفت: در موضوع اصلاح الگوی کشت نیز ۱۰۰۰ هکتار زمین در شهرستتان فامنین زیر کشت رفته است و پارسال به اندازه ۲۰ سال گذشته در استان کشت گلخانه‌ای ایجاد شده است.

وی افزود: ۳۲۰ هکتار زمین در شهرستان درگزین کلنگ‌زنی شد تا به شیوه نوین کشاورزی گلخانه ایجاد شود و یک هزار هکتار نیز در سال جاری در این شهرستان گلخانه ایجاد می شود.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه در حوزه صنعت کارخانه‌های پیشرفته ای در حوزه تولید ایجاد می‌شود، اظهار داشت: در بخش معدن نیز از موضوع لیتیوم به سادگی گذر نمی‌کنیم چرا که لیتیوم یک عنصر ارزشمند در دنیا است و بزرگترین ظرفیت کشف شده از این عنصر با ظرفیت ۲ میلیون تن در کشور شیلی است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه لیتیوم یک ماده بسیار ارزشمند است و ارزش آن برای ما هم در رده ارزش طلا محسوب می‌شود، گفت: ظرفیت معدن لیتیوم همدان چهار برابر بزرگ ترین معدن این عنصر ارزشمند در دنیا است

وی تاکید کرد: بر اساس کارشناسی های صورت گرفته ظرفیت معدن لیتیوم کشف شده در استان همدان هشت میلیون تن است که با توجه به ظرفیت های محدود آن در دنیا، برای ما از طلا هم ارزشمندتر است.

استاندار همدان گفت: معدن لیتیوم همدان چهار برابر بزرگترین معدن لیتیوم دنبا ظرفیت دارد و خلوص لیتیوم آن ۹۰ درصد است.

وی اظهار داشت: هر روز که ما بک گام به سمت رشد و پیشرفت نزدیک می شویم، دشمنی استکبار با ما بیشتر می شود اما دوره استکبار به پایان رسیده و دشمنان به خاک ذلت دچار می شوند.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه طرح نهضت ملی مسکن باید در کمترین زمان ممکن اجرایی شود، افزود: طرح جامع شهری همدان پس از چندین سال معطلی سرانجام تصویب و ۲ هزار هکتار زمین به شهر اضافه شد و باید همه با هم متحد شویم تا قیمت بالای مسکن در شهر شکسته شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز