۱۸۶ بیمار مبتلا به کرونا در همدان بستری هستند

۱۴۰۲/۰۱/۰۹ - ۱۱:۱۰:۲۷
کد خبر: ۱۴۵۳۹۵۸
۱۸۶ بیمار مبتلا به کرونا در همدان بستری هستند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از بستری شدن ۱۸۶ بیمار مشکوک و قطعی ابتلا به کرونا در بیمارستان های این استان خبر داد و گفت: ۵۷ بیمار در بخش آی‌.سی.یو بستری و ۲۱ نفر از آنها نیز زیر دستگاه ونتیلاتور و تنفس مصنوعی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، دکتر فاطمه ترکمان اسدی افزود: ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۵۵۹ بیمار با علایم تنفسی مشکوک به ‌کرونا به اورژانس بیمارستانهای استان مراجعه کردند.

وی افزود: اگرچه شمار مراجعان به اورژانس بیمارستان ها نسبت به روز گذشته حدود ۵۰ نفر کاهش داشته با این وجود از ۲۸ اسفندماه سال گذشته روند مراجعات به بیمارستانها افزایشی بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: آمار روزانه مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان در ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر بوده است.

دکتر ترکمان اسدی گفت: هم اینک ۶ کودک زیر ۱۸ سال با تشخیص قطعی و مشکوک به کووید ۱۹ بستری و تحت درمان هستند که ۲ نفر از آنها در بخش آی‌.سی.یو به سرمی‌برند.

وی گفت: تداوم پیک های شیوع کرونا و گذشت بیش از سه سال از ورود این ویروس به کشور، موجب خستگی مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: با این وجود به علت ورود به پیک هشتم کرونا از مردم انتظار می رود پروتکل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک هنگام حضور در مکان های سربسته و شلوغ را مورد توجه قرار دهند.

ترکمان اسدی اظهار داشت: هم اکنون واکسن کرونا در همه مراکز جامع سلامت در حال تزریق است و افرادی که از دریافت آخرین نوبت واکسن کرونای آنها ۶ ماه گذشته می توانند با مراجعه به نزدیکترین مرکز محل سکونت نسبت به تزریق واکسن برای حفظ سلامتی اقدام کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز