هفته دوم لیگ برتر فوتبال

ملوان- استقلال؛ جنگ جام‌داران!

۱۴۰۱/۰۵/۲۶ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۳۶۵۰۹۳
ملوان- استقلال؛ جنگ جام‌داران!
از ساعت 19 امروز تیم فوتبال ملوان در ورزشگاه سیروس قایقران میزبان استقلال تهران است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ تحلیل، پیش‌بینی یا نتیجه‌گیری در هفته‌های ابتدایی لیگ سخت‌ترین کار ممکن است. بارها صدرنشینان ابتدای لیگ در انتها ناکام مانده‌اند و قعرنشینان در نهایت خوشبخت شده‌اند. حالا در هفته دوم دو تیم از جمع ناکامان هفته اول به مصاف هم می‌روند تا امتیاز اول را دشت کنند.

در یک سمت ملوان مازیار زارع یکی از جذاب‌ترین ملوان‌های سالیان اخیر را ساخته. انگار زارع به سبک بیلبائو که فقط از اهالی باسک بازیکن می‌گیرد و به ذات خود پای‌بند است عمل می‌کند. جذب بازیکن فقط از خطه انزلی، کاری تقریبا نشدنی و محال است اما انرژی و روحیه‌ای که مازیار زارع به این تیم تزریق کرده بیشتر از هر دوپینگی برای بازیکنانش عمل می‌کند.

طبق شنیده‌ها ملوان با سیستم ۴۴۲ به مصاف پیکان رفت و چندان هم عملکرد بدی نداشت. زارع در ترکیب خود از صادق بارانی و اکبر ایمانی استفاده کرد تا چندان هم تیم کم‌تجربه‌ای را به زمین نفرستاده باشد اما انرلی‌چی‌ها چندان پرستاره نیستند و جزو تیم های کم خرج محسوب می‌شوند. در جمع آن‌ها بارانی سابقه حضور در آکادمی استقلال را دارد، مومنی و شعبانلو هم در استقلال مظلومی در لیگ پانزدهم بازی کردند. از تقابل‌های جذاب البته می‌توان به حضور مرادمند و یزدانی اشاره کرد که برای مدت کوتاهی به ملوان پیوستند، حتی یک بار هم برای این تیم به میدان نرفتند و حالا در جمع آبی پوشان حضور دارند.

در سمت مقابل ساپینتو که شروع خوبی با استقلال نداشت، محکوم به برد در بازی هفته دوم است. این تیم نمایش افتضاح و فاجعه‌باری در هفته اول نداشت اما با توجه به قهرمانی رکوردشکنانه‌اش با انتظاراتی بالا دست و پنجه نرم می‌کند. مسئله‌ای که باعث فشار روی بازیکنان و کادر جدید می‌شود.

در این بازی البته دست ساپینتو اندکی بازتر از قبل خواهد بود. قایدی به بازی می‌رسد، مرادمند می‌تواند به میدان برود و احتمال دارد کارت محبی هم صادر شود. به همین دلیل ممکن است ترکیب آبی پوشان دستخوش تغییرات شود یا حتی تغییرات سیستمی هم گریبانگیر بازیکنان این تیم شود. در هر صورت اما آبی‌پوشان به دنبال جبران شکست هفته اول هستند و تا حدودی کار سختی دارند زیرا از دیربازاستقلالی‌ها در انزلی همیشه موفق نبوده‌اند. آن‌ها در انزلی هم قهرمانی از دست داده‌اند و هم شکست ۴ گله داشتند. هم مصدومیت سخت داشته‌اند که منجر به از بین رفتن فوتبال میداوودی شد و هم حواشی مربوط به برخورد رحمتی با هواداران ملوان. به طور کلی اما می‌توان پیش‌بینی کرد آبی‌ها با انگیزه خوبی پای به میدان بگذارند.

در جدول استقلال شانزدهم است و ملوان پانزدهم. قهرمانان لیگ برتر و لیگ دسته اول قطعا به فکر رهایی از این وضعیت خواهند بود.

***

تنها مربی خارجی که اولین بازی خود در لیگ را با موفقیت پشت سر گذرانده رولند کخ در دومین دوره لیگ بود. ساپینتو با شکست در اولین قدم نتوانست با کخ، هم رده و هم مقام باشد.

آخرین مصاف دو تیم در انزلی در لیگ پانزدهم با حساب ۲-۲ به پایان رسید.

هر دو تیم در انتظار روشن شدن موتور گلزنی و به ثمررساندن اولین گل خود در لیگ هستند.

مازیار زارع با پیراهن پرسپولیس و ملوان سابقه گلزنی مقابل استقلال را دارد و حالا قصد دارد در قامت سرمربی مقابل استقلال بدرخشد. ساپینتو هم طبیعتا سابقه رویارویی با ملوان را ندارد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز