تقوی: المپیک آرمان والیبال ساحلی است

۱۴۰۱/۱۰/۲۸ - ۱۵:۲۶:۳۵
کد خبر: ۱۴۲۴۷۴۰
تقوی: المپیک آرمان والیبال ساحلی است
دبیرکل فدراسیون والیبال با بیان این‌که انصافا باشگاه‌های بسیار خوبی در لیگ برتر ساحلی فعال شدند، گفت: برگزاری لیگ این رشته ورزشی گام مهمی برای رشد و توسعه آن در ایران است و حضور بازیکنان جوان، آینده روشن والیبال ساحلی را تضمین می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، میلاد تقوی در مراسم قرعه‌کشی سومین دوره لیگ برتر ساحلی که امروز (چهارشنبه 28 دی) در فدراسیون والیبال برگزار شد، افزود: بعد از بازگشت مجدد دکتر داورزنی به فدراسیون دو هدف ویژه در استراتژی فدراسیون والیبال قرار گرفت که رشد و توسعه والیبال زنان و ساحلی بود.

وی با بیان این‌که یک تیم سالنی با حدود 25 عضو شامل بازیکن، کادر فنی و دیگر همراهان در یک تورنمنت شرکت می‌کند تا یک مدال به دست آورد، گفت: در والیبال ساحلی یک تیم با دو یا نهایت سه عضو در یک دوره از مسابقات شرکت می‌کند و یک مدال برای کشور به دست می‌آورد و این موضوع اهمیت سرمایه‌گذاری دقیق در والیبال ساحلی را دوچندان می‌کند.

دبیرکل فدراسیون والیبال با یادآوری حضور والیبال ساحلی ایران در بازی‌های المپیک به عنوان یک آرمان، تصریح کرد: فدراسیون تمام تلاش خود را برای رسیدن به این هدف بکار می‌گیرد اما باید باور داشته باشیم که تحقق آن وابسته به تلاش تمامی اعضای خانواده والیبال ساحلی ایران است.

وی با یادآوری این موضوع که متاسفانه به دلیل شرایط اقتصادی و سیاسی، امکان اعزام تیم‌های ملی والیبال ساحلی به تورهای مختلف جهان وجود ندارد، گفت: لیگ برتر این رشته ورزشی گام مهمی برای رشد و توسعه آن در ایران است و خوشبختانه بازیکنان جوان و نوجوان زیادی هم در قالب تیم‌های آن بازی می‌کنند که این موضوع بسیار برای آینده درخشان والیبال ساحلی امیدوار کننده است.

تقوی تاکید کرد: تلاش فدراسیون والیبال برای برگزاری لیگ برتر ساحلی در سطح سالنی است و امیدوارم با همکاری باشگاه‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها به این مهم دست یابیم.

رئیس کمیته ساحلی فدراسیون والیبال نیز با تشکر از حمایت‌های مسئولان فدراسیون از این رشته ورزشی، گفت: خوشبختانه در این دوره از لیگ برتر ساحلی 14 تیم شرکت کردند که نشان دهنده استقبال بیشتر باشگاه‌ها از این مسابقات نسبت به ادوار گذشته است.

توفیق کابلی درباره روش قرعه‌کشی لیگ برتر ساحلی گفت: تیم‌های شهداب یزد، موج سواران ساحل نوشهر، سنگ آهن بافق، پیکان بندر دیر و فولاد هرمزگان که در دوره قبل لیگ برتر ساحلی حضور داشتند در رنکینگ اول تا پنجم قرار گرفتند و برای تعیین رده 9 تیم دیگر قرعه‌کشی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: آئین‌نامه مسابقات در اختیار باشگاه‌ها قرار گرفته است و مسابقات بر اساس آن برگزار خواهد شد تا شاهد رقابتی عادلانه و قانونمند در لیگ برتر ساحلی باشیم.

نایب رئیس کمیته ساحلی نیز با یادآوری این موضوع که لیگ برتر ساحلی نوپا و جوان است، گفت: یک تورنمنت بعد از 10 سال برگزاری به پختگی لازم می‌رسد تا عنوان حرفه‌ای را به آن بدهیم.

نادر انصاری تصریح کرد: در حال حاضر بازیکن حرفه‌ای به اندازه تیم‌های شرکت کننده وجود ندارد اما قول می‌دهم که با حضور جوانان، این رشته ورزشی در لیگ برتر ساحلی در آینده شرایط بسیار بهتری خواهد داشت.

وی از مربیان تیم‌های شرکت‌کننده درخواست کرد که آگاهی‌های خود را نسبت به علم والیبال ساحلی و قوانین مسابقات به روز کنند تا با انتقال به بازیکنان شاهد رشد و توسعه این رشته جذاب در همه زمینه‌ها باشیم.

بر اساس برنامه اعلامی کمیته ساحلی فدراسیون والیبال هفته نخست سومین دوره لیگ برتر ساحلی از 12 بهمن‌ماه سال جاری در شهر بندرعباس آغاز می‌شود و هفته پایانی مرحله مقدماتی این لیگ 16 تیرماه سال 1402 در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز