هادی ساعی: تکواندو در ایران یک علم است

۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۶:۳۱:۴۷
کد خبر: ۱۴۴۸۲۸۷
هادی ساعی: تکواندو در ایران یک علم است
رئیس فدراسیون تکواندو گفت: تکواندو در ایران یک علم است و فدراسیون نگاه ویژه ای به آموزش و ارتقا سطح علمی تکواندوکاران دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ هادی ساعی، رئیس فدراسیون تکواندو که در مراسم دوره آزمون ویژه مرکز جهانی «کوکی وان» (معادل سازی دان‌های ملی به بین‌المللی) سخن می گفت، اظهار داشت: خیلی خوشحالیم که تکواندوکاران، مربیان و داوران ایران در داخل کشور خودمان آزمون کوکی وان می دهند و مدارک بین المللی دریافت می کنند. برای برگزاری این آزمون محمدامین نامجو (مدیر مرکز کوکی وان)، علی نوری رئیس کمیته آموزش و سایر دوستان زحمات زیادی کشیده اند. به واسطه تلاش های این عزیزان امروز چنین کلاسی در ایران برگزار می شود که باعث افتخار برای تکواندو کشورمان است.

او ادامه داد: ایران در بین اولین کشورهایی قرار دارد که این آزمون را در داخل کشور برگزار می کند و شاید در دنیا کمتر کشوری وجود داشته باشد که احکام کمربند تکواندوکاران خود را در داخل کشور به بین المللی تبدیل کند. تمامی مربیان و داوران ما در این کلاس ها اطلاعاتشان بروز می شود و آموزش های لازم را دریافت می کنند.

ساعی افزود: خدا را شکر امسال، سال آموزش برای تکواندو ایران بوده است. با برگزاری دوره های متعدد بین المللی و داخلی ثابت کردیم که تکواندو در ایران یک علم است. با برگزاری 140 دوره آموزشی در سطوح داخلی در بین تمامی رشته های ورزشی، پیش رو هستی. همچنین در سطح بین المللی نیز هیچکدام از فدراسیون های ورزشی به اندازه ما دوره برگزار نکرده است.

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: ما در دوره های بعدی، آزمون جهشی خواهیم داشت که تمام تکواندوکاران کمربند های ملی و بین المللی شان یکسان شود و انشاالله آزمون های کوکی وان و کمربند ملی را به صورت همزمان برگزار می کنیم. در تلاش هستیم که به جای برگزاری دو آزمون، تکواندوکاران یک آزمون بدهند تا هم در هزینه و هم در وقت خود صرفه جویی کنند و هر دو مدرک داخلی و بین المللی را باهم دریافت کنند.

در ادامه مراسم «وی یونگ سوگ» رئیس مرکز جهانی تکواندو کوکی وان گفت: اینکه هادی ساعی با وجود مشغله زیاد تنها به دلیل عشق و علاقه به تکواندو در این دوره شرکت کرده، قابل ستایش است. تکواندو که یک هنر رزمی و باستانی در کره جنوبی است اکنون در حال توسعه و پیشرفت قرار دارد. کوکی وان همواره در پیشرفت تکواندو به خصوص در بخش آموزش و آزمون، از جان و دل در تلاش است و به پشتیبانی از مراکز تکواندو در سرتاسر جهان می پردازد. در ماه گذشته برای اولین بار در ایران شاهد برگزاری دوره داوری کوکی وان بوده ایم. آزمونی که در حال برگزاری است اولین آزمونی است که بعد از تاسیس دفتر کوکی وان برگزار شده و این برای ما بسیار با اهمیت است. این دوره برای تکواندو دوستان فرصت پیشرفت را مهیا کرده است و درآینده از طریق دفتر کوکی وان برای بالا بردن ارزش های کیفی «پوم» و «دان» تلاش خواهیم کرد و فضایی را ایجاد می کنیم تا بتوانیم تا با تکواندو ایران متحد شویم.

انتهای پیام// 

نظر شما
پرونده ویژه