در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما مطرح شد؛

بررسی لایحه اهداف، وظایف و اختیارات ورزش در مجلس

۱۳۹۸/۰۳/۲۷ - ۱۸:۱۵:۲۹
کد خبر: ۸۵۹۳۶۷
بررسی لایحه اهداف، وظایف و اختیارات ورزش در مجلس
مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان گفت: لایحه اهداف، وظایف و اختیارات ورزش در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا،داوود عزیزی مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان، در خصوص روند اعلام وصول لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان گفت: پس از ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی در سال 88 در قالب وزارت ورزش و جوانان، دولت وقت مکلف بود ظرف مدت 6 ماه نسبت به تدوین لایحه شرح وظایف و اختیارات این وزارتخانه اقدام کند.

وی افزود: تدوین این لایحه در سال 92 شروع و در سال 95 از طریق دولت به مجلس تقدیم شد، پس از سه سال بحث و بررسی در داخل کمیسیون‌های مجلس، امروز این لایحه در صحن علنی بررسی شد.

مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان گفت: این لایحه هشت ماده دارد که شرح وظایف، اهداف و اختیارات وزارتخانه در 2 بخش ورزش و جوانان به صورت جامع و مفصل در آن دیده شده است.

وی افزود: آخرین قانون تصویب شده ورزش، در سال 1350 مربوط به قانون تاسیس سازمان تربیت بدنی است، بنابراین لازم بود که حتما لایحه جامع‌تر و متناسب با شرایط روز ورزش و جوانان دیده شود و حالا این لایحه مدون و کامل شده است.

عزیزی در پاسخ به این سوال که در صورتی که این طرح به صورت قانون مصوب شود، چه تحولی در بخش ورزش و جوانان ایجاد خواهد شد، گفت: لایحه یادشده با حضور کارشناسان خبره ورزش، دانشگاهیان و متخصصان ورزش در مرکز پژوهش‌های مجلس تدوین شده است و در نگارش و بررسی این لایحه در کمیسیون‌های مختلف سعی کردیم، قانون جامعی را تدوین و تقدیم به مجلس کنیم که این قانون اثرات بسیار مثبتی برای وزارت ورزش و جوانان خواهد داشت.

وی در خصوص بررسی وضع فوتبال در فراکسیون ورزش مجلس افزود: فراکسیون ورزش و جوانان از وزیر ورزش و جوانان، رئیس فدراسیون فوتبال و دست اندرکاران مربوط دعوت کرده است تا فردا حواشی چند وقت اخیر فوتبال را بررسی کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز