تامین زمین ۲۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری

۱۴۰۲/۰۲/۱۹ - ۱۳:۲۳:۰۵
کد خبر: ۱۴۷۱۰۱۰
تامین زمین ۲۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون برای ۲۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان زمین تامین شده است و نخستین واحدهای تکمیل شده خرداد امسال به متقاضیان واگذار می‌شود.

به گزارش برنا؛ حسینعلی مقصودی روز سه‌شنبه افزود: قرار است طی چهار سال۴۰ هزار واحد شهری و ۱۴ هزار واحد مسکن روستایی در استان احداث شود که تاکنون عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد در استان آغاز و تعدادی از واحدها در آستانه تکمیل و بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: تاکنون برای ۲۷ هزار واحد تامین زمین انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود با اهتمام جدی مسوولان و پیگیری استاندار کل زمین مورد نیاز این طرح برای چهار سال، طی نیمه نخست امسال تامین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در بسیاری از نقاط شهری استان مشکل تامین مسکن برطرف شده و در برخی شهرها که با کمبود زمین روبرو هستیم درصدد استفاده از ظرفیت بخش دولتی و غیردولتی و تغییر کاربری اراضی هستیم.

مقصودی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری جزو ۱۰ استان برتر کشور در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است، اظهار داشت: این استان در خصوص تامین زمین، شروع خدمات زیربنایی و روبنایی، پالایش متقاضیان و تعیین تکلیف آنها جزو استانهای برتر کشور است که به این وضعیت بسنده نکرده و تلاش می شود جزو استانهای اول در این خصوص باشیم.

وی خاطرنشان کرد: جلسات تامین مسکن استان به صورت ثابت و منظم تشکیل می‌شود و استاندار به صورت میدانی بر نحوه اجرای این طرح نظارت دارد از همین رو امید می‌رود این طرح به شکل مطلوبی در استان اجرایی و واحدها به موقع تحویل متقاضیان شود.

در طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور هدف‌گذاری شده که از این تعداد سهم چهارمحال و بختیاری سالانه دست‌کم ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

استان چهارمحال و بختیاری نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد که در ۴۳ شهر و بیش از ۸۵۰ روستا و آبادی ساکن هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز