اختصاص اعتبار تکمیل تصفیه‌خانه آب نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری توسط دولت سیزدهم

۱۴۰۲/۰۳/۱۶ - ۱۰:۵۸:۲۲
کد خبر: ۱۴۸۲۲۲۵
اختصاص اعتبار تکمیل تصفیه‌خانه آب نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری توسط دولت سیزدهم
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تکمیل و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آب آشامیدنی نیمی از جمعیت استان پس از سال‌ها توقف، پیگیری و در دولت سیزدهم اعتبار مورد نیاز آن پیش‌بینی و تخصیص داده شد.

به گزارش برنا؛ غلامعلی حیدری گفت: فاز نخست تصفیه‌خانه بزرگ‌ترین طرح‌ تامین آب آشامیدنی نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری از ۲ روز قبل آغاز و امروز پس از شست‌وشو وارد مدار شد.

وی افزود: با اجرای این طرح هم‌اکنون آب موجود در مدار بزرگ‌ترین طرح‌ تامین آب آشامیدنی نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری زلال، تصفیه‌شده و بدون کدورت است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به پایداری منبع آب چشمه دیمه، افزود: این آب پس از شست‌وشوی لوله‌های مسیر تا دو روز آینده وارد لوله‌های شهرکرد می‌شود.

حیدری تصریح کرد: کدورت آب چشمه کوهرنگ پس از زمین‌لرزه و بارندگی‌های اخیر چند بار تکرار شده است.

وی یادآور شد: موانع فنی، اعتباری و اجتماعی تامین آب آشامیدنی شهرکرد با همکاری مردم و تلاش مهندسان، کارشناسان و نیروهای خبره و جهادی انجام شد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: به‌علت مشکلات ناشی از بروز کدورت آب شهرکرد از مردم عذرخواهی می‌کنم.

احمد راستینه هفشجانی تاکید کرد: کدورت آب چشمه کوهرنگ مشکلاتی را برای مردم به‌ویژه برای شهروندان شهرکرد ایجاد کرد.

وی ارائه سخنان شفاف و صادقانه به مردم را ضروری دانست و اظهار داشت: در دو سه سال اخیر ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های آبی شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن جذب شد که اقدامی بی‌نظیر است.

 چهارمحال و بختیاری زمانی یکی از تامین‌کننده‌های آب آشامیدنی کشور بود و هم‌اکنون به‌علت خشکسالی‌های دهه اخیر، خود با تنش و چالش کم‌آبی روبرو شده است.

 

نظر شما