مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد:

آموزش حضوری، اولویت اصلی آموزش و پرورش/ اختصاص سرانه بهداشتی به مدارس استان/شبکه شاد اقدامی ماندگار در تاریخ آموزش و پرورش کشور

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۰۷:۰۶:۳۰
کد خبر: ۱۰۵۹۲۳۵
آموزش حضوری، اولویت اصلی آموزش و پرورش/ اختصاص سرانه بهداشتی به مدارس استان/شبکه شاد اقدامی ماندگار در تاریخ آموزش و پرورش کشور
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این که آموزش حضوری اولویت اصلی آموزش و پرورش است از واریز بیش از ۴۸ میلیارد ریال سرانه بهداشتی به حساب مدارس سراسر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ احمد اسکندری‌نسب در نشست شورای اطلاع رسانی استان کرمان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری مردم، مسئولان نهاد های دولتی و غیردولتی، ائمه جمعه، فرماندهان نیروهای مسلح، صدا و سیما و رسانه‌های استان و اولیای دانش آموزان خاطر نشان کرد: تعامل و همکاری با آموزش و پرورش لازمه ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در استان است.

وی با بیان این که گفتمان بازگشایی مدارس در حال حاضر به یکی از مهم‌ترین گفتمان‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کشور تبدیل شده است، اظهار کرد: نقش حیاتی و منحصر به فردی که مدارس در جامعه ایفا می‌کنند، بازگشایی و استمرار فعالیت مدارس را یکی از مهم‌ترین اولویت های جوامع قرار داده است.

 

برگزاری 100 درصدی کلاس ها در استان کرمان به صورت حضوری

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این که  در استان پهناور کرمان کلاس های درس حضوری در تمامی مدارس استان با حضور 100 درصدی همکاران فرهنگی در حال برگزاری است،  خاطر نشان کرد: تاکنون میانگین درصد استقبال دانش آموزان از این کلاس ها حدود 60 درصد بوده است.

اسکندری نسب گفت: با توجه به  وجود  710 مدرسه زیر ده نفر، یک هزار و 582  مدرسه دارای 11 تا 50 نفر دانش آموز و یک هزار و  مدرسه دارای 50 تا 100 دانش آموز در استان برگزاری کلاس های حضوری در مدارس کم جمعیت استان آسان تر است به گونه ای که بر اساس بررسی صورت گرفته در ادارات آموزش و پرورش درصد استقبال دانش آموزان در مدارس روستایی و کم جمعیت بین 92 تا 100 درصد است.

وی افزود: در مدارس پرجمعیت برای  حفظ سلامتی دانش آموزان و ایجاد امنیت روانی برای خانواده ها  کلاس ها به صورت گروه بندی با رعایت کامل مقررات بهداشتی در حال برگزاری است.

 

تهیه اطلس آموزشی برای تمامی دانش آموزان  با محوریت مدرسه

اسکندری نسب گفت: اطلس آموزشی ( بررسی  میزان دسترسی دانش آموزان به آموزش مجازی، تلویزیونی، بسته های یادگیری محور و حضوری ) برای تمامی دانش آموزان  با محوریت مدرسه تهیه شده است و روند آموزش براساس امکانات دانش آموزان در حال اجرا است.

وی با بیان این که 89 درصد دانش آموزان استان از برنامه های تلویزیونی استفاده می کنند و 72 درصد دانش آموزان امکان استفاده از  شبکه شاد  را دارند، گفت: خوشبختانه آموزش حضوری بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش را در مناطق دوردست استان با توجه به حضور حدود 100 درصدی دانش آموزان در کلاس های درس  مرتفع کرد.

 

حفظ سلامتی دانش آموزان و فرهنگیان اولویت اصلی آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این که حفظ سلامتی دانش آموزان و فرهنگیان عزیز اولویت اصلی آموزش و پرورش است از واریز 48 میلیارد و 130 میلیون ریال سرانه بهداشتی به حساب مدارس از فروردین 99  جهت گندزدایی و ضد عفونی کردن مدارس سراسر استان  خبر داد.

اسکندری نسب با بیان این که ارزیابی روزانه رعایت اصول بهداشتی در مدارس توسط مراقبان سلامت و خانه های بهداشت در مدارس روستایی صورت می گیرد، گفت: بازدید سرزده از مدارس توسط تیم های نظارت و ارزیابی در سراسر استان در دستور کار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز