اعلام محدودیت‌های شب یلدا در استان کرمان

۱۳۹۹/۰۹/۲۹ - ۰۹:۵۵:۵۲
کد خبر: ۱۱۰۵۹۵۱
اعلام محدودیت‌های شب یلدا در استان کرمان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان هدف از اجرای محدودیت‌ها را قطع زنجیره بیماری کرونا ذکر کرد و افزود: طبق تصمیم قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا و به دنبال بررسی‌های انجام شده، به منظور پیشگیری و کاهش حجم ترددهای درون شهری و برون شهری و همچنین خودداری از گردهمایی‌ها در شب یلدا، فعالیت کلیه اصناف به جز مشاغل گروه یک (خدمات ضروری) در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۹ و ۳۰ آذرماه در ساعت ۱۸ به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدصادق بصیری در جمع خبرنگاران با اشاره به اعلام محدودیت‌های شب یلدا در استان کرمان گفت: با شیوع بیماری کرونا بسیاری از آئین‌های ملی و مذهبی ما دچار تغییر شده و امسال این آئین‌ها و مراسمات ملی و مذهبی را متفاوت‌تر از همیشه تجربه کردیم.

وی اولویت اول حکومت را سلامت مردم دانست و بیان کرد: شب یلدا سنت دیرینه ایرانیان است اما امسال به جهت شرایط کرونایی برگزاری شب یلدا با سال‌های گذشته متفاوت خواهد بود و مردم با استفاده از فضای مجاری در این شب دور هم اما دور از هم خواهند بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان اظهار کرد: طبق گزارش وزارت بهداشت دورهمی‌های شب یلدا می‌تواند 50 درصد ابتلا را در برداشته باشد و موج تازه‌ای از ابتلا و مرگ و میر را شاهد باشیم.

وی هدف از اجرای محدودیت‌ها را قطع زنجیره بیماری کرونا ذکر کرد و افزود: طبق تصمیم قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا و به دنبال بررسی‌های انجام شده، به منظور پیشگیری و کاهش حجم ترددهای درون شهری و برون شهری و همچنین خودداری از گردهمایی‌ها در شب یلدا، فعالیت کلیه اصناف به جز مشاغل گروه یک (خدمات ضروری) در روزهای شنبه و یکشنبه ۲۹ و ۳۰ آذرماه در ساعت ۱۸ به اتمام می‌رسد.

بصیری با تاکید بر اینکه همه باید تابع قوانین ضدکرونایی باشند به قوانین منع تردد شبانه نیز اشاره کرد و افزود: همچنین تردد خودروهای شخصی نیز ( در این دو روز ) از ساعت ۲۰ تا ۴ صبح ممنوع است.

معاون استاندر کرمان در پایان خاطرنشان کرد: این محدودیت‌های ویژه فقط در روزهای شنبه و یکشنبه در کل استان اجرا می‌شوند و از روز دوشنبه محدودیت‌ها به روال قبل برمی‌گردد.

وی آثار همراهی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط صنوف و مردم استان را مثبت اعلام کرد و ادامه داد: همکاری‌ها و نظارت‌ها نتایج بسیار خوبی در بر داشته است به‌طوری که تعداد مبتلایان در آذرماه نسبت به آبان‌ماه 39 درصد و تعداد موارد مرگ و میر 7 درصد کاهش پیدا کرده است لذا محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها هرچند که خسته‌کننده است اما برای جامعه ارمغان سلامتی دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز