فرمانده سپاه ثارالله کرمان:

امام جمعه، سپاه و خانواده حاج قاسم با تغییر نام فرودگاه کرمان مخالف هستند/ مدیر باید انقلابی، مکتبی و مردمی باشد

۱۴۰۰/۰۸/۰۹ - ۱۱:۵۹:۴۱
کد خبر: ۱۲۵۴۳۲۲
امام جمعه، سپاه و خانواده حاج قاسم با تغییر نام فرودگاه کرمان مخالف هستند/ مدیر باید انقلابی، مکتبی و مردمی باشد
فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: طی روزهای اخیر موضوع نابجای تغییر نام فرودگاه کرمان مطرح شد که من در اینجا به صراحت اعلام می کنم نظر سپاه پاسداران تغییر نام فرودگاه کرمان نیست زیرا ما متولی امور حاج قاسم هستیم.

به گزارش برنا؛ سردار حسین معروفی، در آیین تکریم و معارفه شهردار کرمان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان و اعضای دوره پیشین شورا، فرماندار کرمان، شهردار کرمان، شهردار سابق، جمعی از مدیران استانی و شهری و جمعی از اهالی محله در مسجد ابوالفضل علیه‌السلام شهرک قمر بنی‌هاشم برگزار شد، با تأکید بر اینکه در مدیریت شهری و ارائه خدمات شهری، نباید نگاه سیاسی، قومی و مذهبی را لحاظ کرد، افزود: در مدیریت شهر باید نگاه مؤمنانه، انسانی و انقلابی داشته باشیم و با الگو قرار دادن شخصیت سردار دل‌ها، خدمت‌مان مؤمنانه، انقلابی و جهادی باشد.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان به بیان خاطره‌ای از سردار سلیمانی پرداخت و گفت: ایشان در یک دیدار به من گفتند که از همان ابتدا دو نکته را از خدا خواسته‌ام؛ اول اینکه به من توانایی دهد تا خود را وقف انقلاب کنم؛ چراکه اگر بخواهم به انقلاب خدمت کنم باید خودم را به‌طور کامل وقف آن کرده باشم و نکتۀ دوم اینکه آنقدر به من مشغله بدهد که فرصت فکر کردن به گناه را نداشته باشم.

سردار معروفی ادامه داد: خروجی چنین نظام تربیتی، شخصیت بزرگی چون سردار سلیمانی می‌شود و مدیران تراز اول نظام نیز باید این‌گونه باشند.

وی، فرصت خدمت به مردم را از بزرگ‌ترین الطاف خداوند توصیف کرد و افزود: اگر مثلث «انقلابی، مکتبی و مردمی» بودن را در یک مدیر مشاهده نکنیم، باید او را کنار بگذاریم.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان بیان کرد: ما معتقدیم شهر کرمان، پایتخت مقاومت است و با پیگیری‌های انجام‌شده، این موضوع در دومین سالگرد سردار دل‌ها به‌طور رسمی اعلام خواهد شد تا از این پس همۀ دنیا، کرمان را با این عنوان بشناسند؛ ضمن اینکه همۀ اقدامات ما در شهر کرمان باید در همین راستا و زیبندۀ پایگاه مقاومت باشد.

سردار معروفی خاطرنشان کرد: سال گذشته، نخستین سالگرد سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در شرایط کرونا به بهترین شکل برگزار شد و مردم کرمان مراسمی در شأن سردار دل‌ها و با رعایت همۀ پروتکل‌ها برگزار کردند و امروز سرشان بالاست؛ همین مردم در انتخابات هم با حضور ۶۰ درصدی، مشارکت هوشمندانه داشتند.

وی بیان کرد: اینکه چرا مستضعفان که این انقلاب متعلق به آن‌هاست، آسیب‌پذیرند، ناشی از مدیریت غیرجهادی، غیرانقلابی و غیرمردمی در سطوح مختلف است که باید اصلاح شود.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان تأکید کرد: باید کارها را اولویت‌بندی کنیم، اولویت‌های شهر و اقدامات را به‌صورت شفاف به مردم بگوییم و به سوالات و ابهامات آن‌ها پاسخ دهیم؛ چراکه مردم اگر صداقت ببینند، مشارکت می‌کنند.

سردار معروفی با تأکید بر ضرورت عدالت در توزیع خدمات شهری، خاطرنشان کرد: طرح جامع گلزار شهدای کرمان قدیمی شده و نیاز به بازنگری و طراحی مجدد دارد؛ ایجاد گذر «حاج‌قاسم» و بهسازی میدان «آزادی» نیز باید در دستور کار ویژۀ مدیریت شهری قرار گیرد.

وی بیان کرد: از زحمات مهندس عالم‌زاده و شورای پنجم تشکر می‌کنم، انصافاً در برگزاری مراسم نخستین سالگرد، مردانگی کردند، با نگاه اعتقادی در صحنه بودند و کار ارزشمندی در کرمان انجام شد.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان بیان کرد: طی روزهای گذشته موضوعی در فضای مجازی درخصوص تغییر نام فرودگاه کرمان به نام شهید سلیمانی مطرح شده بود که در اینجا اعلام می‌کنم چنین چیزی صحت ندارد و نظر هیچ‌یک از نهادهای سپاه و شورای سیاست‌گذاری و ترویج مکتب حاج‌قاسم و همچنین خانوادۀ این شهید بزرگوار نبوده و اساساً چنین شایعاتی نباید مطرح شود.

سردار معروفی ادامه داد: موضوعاتی نیز در حوزۀ گلزار شهدا مطرح می‌شود که ما مخالف هرگونه اقدام بی‌برنامه و احساسی در این زمینه هستیم و معتقدیم اصلاح و بهسازی گلزار شهدا نیازمند طرح جامع است که این طرح توسط قرارگاه خاتم در حال برنامه‌ریزی است و شاید اجرای آن 10 سال زمان ببرد.

وی یادآور شد: خوشبختانه صحبت‌ها و نگاه شهردار و شورای جدید، امیدبخش است و امیدوارم موفق باشند؛ ما نیز در مجموعۀ سپاه ثارالله کرمان در هر زمینه‌ای که متعلق به مردم باشد، هر خدمتی که از دست‌مان برآید، انجام می‌دهیم.

فرمانده سپاه ثارالله همچنین ضمن گرامی‌داشت یاد شهید حسین فهمیده، بیان کرد: دانش‌آموزان نقش ویژه‌ای در دوران دفاع مقدس داشتند و با تقدیم ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید، بیشترین سهم را در حفظ آرمان‌های انقلاب و خاک و ناموس‌مان ایفا کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز