فراهم شدن امکان صدور گذرنامه موقت در اداره گذرنامه پلیس کرمان

۱۴۰۱/۰۶/۱۷ - ۰۶:۴۹:۴۸
کد خبر: ۱۳۷۴۵۲۲
فراهم شدن امکان صدور گذرنامه موقت در اداره گذرنامه پلیس کرمان
سخنگوی فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به خدمات رسانی پلیس امنیت عمومی به متقاضیان دریافت گذرنامه تا ساعت ۱۹ هر روز گفت: از امروز امکان صدور گذرنامه موقت نیز در اداره گذرنامه پلیس امنیت عمومی کرمان فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سرهنگ"غفوری" در این خصوص گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در چند سال گذشته که بر پیاده روی اربعین اثر گذاشت هم اکنون شاهد استقبال بسیار گسترده هموطنان از این آیین هستیم و در این رابطه واحدهای صدور گذرنامه پلیس امنیت عمومی روزهای پرکاری را سپری می کنند.

وی افزود: فرآیند تمدید گذرنامه های بدون اعتبار از تاریخ اول شهریور 1391، همچنین صدور گذر موقت صرفا برای زوار اربعین انجام می گرفت اما درخواست برای دریافت گذرنامه برای سایر کشورها، مشکلاتی را در روند صدور گذرنامه ایجاد کرد و برخی مسائل باعث شد صف های مراجعان طولانی شود.

سرهنگ"غفوری" در این رابطه تصریح کرد: رسیدگی به مغایرت های هویتی و امور نظام وظیفه متقاضیان و شتاب زدگی برخی از شهروندان در روزهای پایانی منتهی به ایام اربعین از جمله مواردی بودند که باعث افزایش شمار مراجعین و تشکیل صف های طولانی در واحدهای صدور گذرنامه بوده است.

این مقام انتظامی افزود: واحد صدور گذرنامه پلیس امنیت عمومی استان تا ساعت ۱۹ هر روز به شهروندان خدمات رسانی می کند.

وی ادامه داد: از دیگر مشکلات موجود این بود که برخی شهروندان که درخواست گذرنامه دائم داده بودند و گذرنامه آن ها هنوز به دستشان نرسیده بود مجدد درخواست گذرنامه موقت هم داشتند که این موضوع نیز حجم مراجعین را افزایش داد و به همین دلیل و به منظور افزایش راندمان کاری از امروز امکان صدور گذرنامه موقت هم در اداره گذرنامه پلیس کرمان فراهم شده است.

سرهنگ "غفوری" یادآور شد: افراد مشمول نیاز به ارائه وثیقه ندارند اما باید از رده خدمتی خود کسب تکلیف و کسب مجوز کنند.

وی با اشاره به تمدید بیش از 16هزار گذرنامه تاکنون و رسیدگی روزانه به 300 مورد رفع نقص مدارک هویتی و امور مشمولان یادآور شد: در رابطه با بارکدپستی هم مراجعان زیادی داریم که می توانند با استفاده از اپلیکیشن"پلیس من"و یا مراجعه به دفاتر پلیس+10، برای دریافت کد رهگیری اقدام نمایند.

سخنگوی فرماندهی انتظامی استان کرمان از شهروندان خواست: شتاب زده عمل نکنند چرا که روند ثبت و ارسال سیستمی این موارد با توجه به حجم زیاد مراجعین ممکن است کمی طول بکشد اما به هر شکل و به رغم حجم زیاد مراجعین در تلاش هستیم امور مربوط به صدور گذرنامه شهروندان با سرعت و کیفیت بیشتر و بهتری انجام شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز