طبق قانون، تغییرکاربری بدون مجوز و قلع و قمع درختان جرم است

۱۴۰۱/۱۰/۲۷ - ۰۶:۴۴:۵۱
کد خبر: ۱۴۲۳۸۸۸
طبق قانون، تغییرکاربری بدون مجوز و قلع و قمع درختان جرم است
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور گفت: طبق قانون، تغییرکاربری بدون مجوز و قلع و قمع درختان جرم است و در صورت مشاهده این گونه جرایم با قاطعیت برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مجتبی استوارزاده در نشست شورای پیشگیری از قلع و قمع درختان که در فرمانداری شهرستان راور برگزارشد، گفت : در صورت مشاهده قطع درخت بدون اخذ مجوز قانونی با متخلفان تحت عنوان جرم مشهود برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.   

 این مقام قضایی بیان کرد: در خصوص قطع درختان دستورات قانونی به نیروی انتظامی داده شده تا به صورت قاطع با این گونه اقدامات مقابله نمایند، چرا که قانون، مجازات های مشخص و برخوردهای جدی را برای افرادی که عالماً یا عامداً نسبت به قطع درختان اقدام می نمایند در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه حفاظت از حقوق مردم در حوزه‌های مختلف از جمله منابع طبیعی از جمله وظایف دستگاه قضایی است، افزود: متاسفانه سود جویان به روش های مختلف و برای منفعت بیشتر اقدام به قاچاق چوب و از بین بردن منابع طبیعی می کنند، قطع بی رویه درختان و قاچاق منابع طبیعی تجاوز به حقوق عامه مردم است و دستگاه قضایی شهرستان در این زمینه ساکت نیست.

این مقام قضایی افزود: مبارزه با بزه تغییرکاربری اراضی کشاورزی و قلع و قمع درختان مثمر یکی از موضوعات اصلی و مأموریت‌های مهم دستگاه قضایی است که با جدیت پیگیری خواهد شد و مردم نیز از دستگاه قضایی انتظار دارند که با تمام توان در این خصوص تلاش کنند.

 استوار زاده اظهار داشت: طبق قانون، تغییرکاربری بدون مجوز و قلع و قمع درختان جرم است و در صورت مشاهده این گونه جرایم با قاطعیت برخورد خواهد شد.

 دادستان راور در پایان عنوان کرد: حفظ عرصه‌های طبیعی و اراضی کشاورزی به عنوان سرمایه‌های نظام و تحویل آن به نسل‌های آینده مهم و ضروری است و دستگاه قضایی در خصوص حقوق عامه و اموال عمومی اهتمام ویژه دارد و در این مسیر هیچگونه مماشاتی نخواهد داشت و از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهد کرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز