مشمولان عفو معیاری رهبر انقلاب از مرز سه هزار نفر گذشت/ ۱۵۰۰ نفر آزاد می‌شوند

۱۴۰۱/۱۲/۰۳ - ۱۲:۴۵:۱۴
کد خبر: ۱۴۳۹۹۹۲
مشمولان عفو معیاری رهبر انقلاب از مرز سه هزار نفر گذشت/ ۱۵۰۰ نفر آزاد می‌شوند
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: مشمولان عفو معیاری اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان کرمان از مرز سه هزار نفر گذشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در جمع قضات دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان افزود: البته کار بررسی پرونده های متهمان و محکومان همچنان ادامه دارد و پیش بینی می شود که این تعداد به بیش از سه هزار و 500 نفر افزایش یابد.

وی تصریح کرد: براساس عفو اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی بیش از یک هزار و 500 نفر از زندان ها آزاد می شوند و مابقی مشمول تقلیل مجازات خواهند شد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به این مطلب که در عفو اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی سارقان مستثنی شده اند، تصریح کرد: سرقت مشکل جدی جامعه ماست و باید در برخورد با آن جدیت و قاطعیت لازم وجودداشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی اظهارداشت: در مقابل جرم‌سرقت نباید بی تفاوت باشیم زیرا جرم سرقت امنیت جامعه را خدشه دار می کند و در صدور دستورات قضایی و قرارهای تامین باید به ابعاد و تاثیرات این جرم در جامعه توجه شود.

وی با اشاره به انتظار مردم از دستگاه قضایی به منظور رفع مشکلات آنها، تصریح کرد: دادسرا پیشانی دستگاه قضایی در پرونده های کیفری است و این بخش در مرکز استان اهمیت ویژه تری دارد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر بهره گیری حداکثری از زمان برای برای رسیدگی به پروندها و رفع مشکلات مردم، عنوان کرد: ۱۳ هدف برای برنامه های سال ۱۴۰۲ دیده شده است و با تبیین این برنامه ها، هر فرد باید نقش خود در تحقق این برنامه ها را شناخته و به آن عمل نماید.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی، موضوع نظارت بر ضابطین را نیز مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: پرهیز از صدور آرای مبهم به منظور تسریع روند پیگیری پرونده ها در اجرای احکام نیز باید همواره مد نظر قرار گیرد.

وی یادآور شد: به منظور بهبود وضعیت معیشتی قضات و کارکنان، فعال کردن تعاونی مسکن کارکنان، فعال کردن تعاونی مصرف و سایر اقدامات رفاهی در دست پیگیری قرار دارد.

رییس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: اجرای عدالت باید به دست قضات توانمند دستگاه قضایی به بهترین شکل ممکن محقق شود.

انتهای پیام

نظر شما