رئیس جهاد کشاورزی استان: در حال حاضر کمبود مرغ در کرمان نداریم/برای کمبود مرغ طی چند روز اخیر شرمنده مردم هستیم

۱۴۰۲/۰۳/۱۳ - ۰۹:۳۵:۰۱
کد خبر: ۱۴۸۱۳۴۷
رئیس جهاد کشاورزی استان: در حال حاضر کمبود مرغ در کرمان نداریم/برای کمبود مرغ طی چند روز اخیر شرمنده مردم هستیم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اعلام اینکه مشکل کمبود مرغ در کرمان برطرف شده است، گفت: در حال حاضر جوجه‌ریزی در استان به مرحله خوبی رسیده و اگر اتفاقی در ماه‌های آینده رخ ندهد بازار به همین ترتیب جلو می‌رود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ داوود بیگلری از سیستمی شدن تولید و توزیع مرغ در استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: تولید مرغ در استان کرمان خوب بود اما شبکه توزیع نمی‌توانست کار را به درستی انجام دهد که در حال‌حاضر همه ارکان دخیل در این زنجیره هماهنگ شده‌اند و تعاونی تولید مرغداران و مدیریت ارشد استان نیز به کمک آمده‌اند.

او با بیان این‌که ایجاد زنجیره تولید مرغ در استان کرمان در حال پیگیری است، توضیح داد: مشکل تولید جوجه یکروزه در استان کرمان با توجه به زیرساخت‌هایی که وجود دارد، در آینده برطرف می‌شود.

بیگلری همچنین وعده داد: در آینده نزدیک به‌صورت میان‌مدت، زیرساخت‌های ایجاد شده و بی‌استفاده واحدهای مرغداری وارد چرخه تولید خواهند شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به ۴۲ روز کمبود مرغ در استان گفت: تامین مرغ مورد نیاز در سایه همدلی و همراهی مسئولان و دست‌اندرکاران استان مدیریت و مرغ مورد نیاز، تامین شد.

بیگلری با تاکید بر اینکه در زمینه کمبود مرغ طی چند روز اخیر شرمنده مردم هستیم، افزود: مشکل کمبود مرغ در استان کرمان با مدیریت استاندار برطرف شد.

او مشکل کمبود مرغ در استان کرمان را دارای ریشه کشوری دانست و اضافه کرد: در گذشته جوجه‌ریزی انجام نشده بود و مشکلات نهاده‌ها هم وجود داشت که طی ماه اخیر خود را در قالب کمبود مرغ در کرمان نشان داد.

بیگلری گفت: خوشبختانه در سایه اتفاقی مبارک با همدلی استاندار کرمان و تحقق زنجیره پیوسته تولید، توزیع و هماهنگی شبکه‌های مختلف، مشکل برطرف و در نهایت مرغ مورد نیاز مردم تامین شد.

او اظهار کرد: هماهنگی لازم با استان‌های همجوار نیز به‌منظور خرید مرغ مازاد این استان‌ها انجام و همچنین مدیریت تولید داخل استان انسجام گرفت که در نهایت موجب تامین بازار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه جوجه‌ریزی در استان کرمان اکنون به مرحله خوبی رسیده و اگر اتفاقی در ماه‌های آینده رخ ندهد بازار به همین ترتیب جلو می‌رود، افزود: تولید مرغ استان را مدیریت کردیم و از استان‌های همجوار نیز در راستای تامین مرغ کمک گرفتیم لذا اکنون تولید داخل استان خوب است و تولید و توزیع مرغ در استان سیستمی شده است.

او، وظیفه سازمان جهاد کشاورزی را تامین امنیت غذایی جامعه بیان کرد و ادامه داد: تولید مرغ در استان کرمان خوب بود اما شبکه توزیع نمی‌توانست کار را به درستی انجام دهد؛ اکنون همه ارکان دخیل در این زنجیره هماهنگ شده‌اند و تعاونی تولید مرغداران و مدیریت ارشد استان نیز به کمک آمده‌اند که باید از استاندار کرمان تشکر کنیم.

بیگلری گفت: دستگاه‌های امنیتی و نظارتی نیز در راستای تامین بازار کمک کردند و اکنون مرغ به وفور در استان کرمان وجود دارد و اگر در طول این مدت کوتاهی شد، قصور و کوتاهی را می‌پذیریم.

او همچنین با تاکید بر اینکه صنعت مرغداری ظرفیت بسیار خوبی است و آب‌بر نیست، افزود: در آینده نزدیک به‌صورت میان‌مدت، زیرساخت‌های ایجاد شده و بی‌استفاده واحدهای مرغداری وارد چرخه تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان اظهار کرد: در بخش تولید جوجه یکروزه نیز استان کرمان با کمبودهایی مواجه است اما زیرساخت‌ها برای تولید این محصول وجود دارد که در آینده این مشکل نیز برطرف می‌شود.

او تاکید کرد: سال گذشته تولید مرغ در استان زیاد بود اما مردم خرید کردند تا از تولید حمایت شود لذا باید همه ظرفیت‌ها را در حمایت از مردم و تولید به‌طور همزمان به کار گرفت.

بیگلری با تاکید بر اینکه ایجاد زنجیره تولید مرغ در استان کرمان در حال پیگیری است، افزود: تعاونی مرغداران استان اخیرا پای کار آمده است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز