رئیس اتاق بازرگانی کرمان: حسابداران در بهبود فضای کسب و کار تاثیرگذارند

۱۴۰۲/۰۳/۱۷ - ۰۹:۴۹:۵۰
کد خبر: ۱۴۸۲۶۶۱
رئیس اتاق بازرگانی کرمان: حسابداران در بهبود فضای کسب و کار تاثیرگذارند
رئیس اتاق بازرگانی کرمان ضمن ابراز خرسندی از حضور بیش از 200 حسابدار و حسابرس انجمن حسابداران کرمان و جمع دیگری از فعالان این حوزه از استان های تهران، خوزستان، قزوین و آذربایجان غربی در کارگاه آموزشی صورت های مالی تلفیقی و سامانه مودیان گفت: حسابداری پایه اصلی بهبود فضای کسب و کار است و حسابداران در این زمینه بسیار تاثیرگذارند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سیدمهدی طبیب‌زاده، در این کارگاه آموزشی افزود: مهمترین موضوع در این زمینه ارائه اطلاعات به موقع و شفاف سازی است که متاسفانه ضعف در این حوزه منجر به تشکیل پرونده های زیادی شده است.

 وی ادامه داد: عمده مشکلات فعالان اقتصادی در سه حوزه بیمه، بانک و مالیات است که فعالیت انجمن حسابداران می تواند به کاهش این مسائل کمک کند.

رئیس اتاق کرمان با اشاره به اینکه عمده حسابداران خبره مربوط به شرکت های بزرگ غیرکرمانی هستند، خاطرنشان کرد: توجه خاص به حسابداری در دانشگاه ها و ارائه آموزش های لازم و به روز می تواند توسعه استان و اشتغالزایی در این بخش را در پی داشته باشد. طبیب زاده اظهار کرد: اتاق کرمان در راستای بهبود فضای کسب و کار، تقویت بنگاه های اقتصادی، افزایش آگاهی و توانمندسازی فعالان اقتصادی دوره های آموزشی بسیاری در حوزه های مختلف برگزار می کند و سال هاست که از نظر آموزش رتبه نخست کشور را داراست.

در ادامه رئیس هیات مدیره انجمن حسابداران استان کرمان گفت: این انجمن دو سال پیش تشکیل شد تا بتواند به ارتقای سطح کیفی بخش مالی استان کمک کند که تاکنون چهار همایش مرتبط را برگزار کرده است. عبدالرضا قاسم‌پور، ارائه طرح نظام حسابداری را مهمترین اقدام انجمن حسابداری استان کرمان عنوان و بیان کرد: امیدواریم طرح جامع حسابداری در طرح نظام جامع مالی کشور مورد توجه قرار گیرد تا حسابداران به جایگاه اصلی خود برسند. وی افزود: عدالت اجتماعی با اجرای قوانین و مقررات و شفافیت اطلاعاتی محقق می‌شود و اعتقاد داریم، جامعه حسابداری می‌تواند به شفافیت اطلاعاتی کمک کند.

گفتنی است در این کارگاه، مسائل آموزشی در حوزه های صورت های مالی تلفیقی و سامانه مودیان با تدریس"سجاد حیدری" ارائه شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز