مشاور معاون بهداشتی وزارت بهداشت:

مراقبت های بهداشتی در مناطق زلزله زده کرمان بهتر از قبل در حال انجام است

۱۳۹۶/۱۰/۱۱ - ۱۵:۲۹:۰۹
کد خبر: ۶۵۷۱۷۰
مراقبت های بهداشتی در مناطق زلزله زده کرمان بهتر از قبل در حال انجام است
مشاور معاون بهداشتی وزارت بهداشت در بازدید از مناطق زلزله زده کرمان گفت: خوشبختانه مراقبت های بهداشتی در مناطق زلزله زده کرمان بیش از پیش در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد اسماعیل مطلق در این خصوص اظهار داشت: ویزیت پزشک بعد از حضور وزیر بهداشت در این منطقه به صورت یک روز درمیان انجام می شود و مراقبت های بهداشتی با جدیت بیشتری در حال انجام است.

وی گفت: خوشبختانه استقرار در چادرها صورت گرفته و آوار برداری و دفع دام های تلف شده و دفع صحیح فاضلاب و فضولات در این مدت در منطقه به خوبی انجام شده است.

 وی ادامه داد: در این مدت بهداشت آب هر روز به خوبی بررسی شده و رعایت شده است و میزان کلر آب مطلوب بوده است. دکتر مطلق افزود: غربالگری بیماری های واگیر به خصوص آنفولانزا روزانه صورت گرفته و بیماری هایی که از قبل وجود داشته مثل دیابت، فشار خون، بیماری های قلبی عروقی، خانم های باردار تحت مراقبت و بررسی قرار گرفته است.

وی گفت: مدارس در خصوص بیماری های واگیر در این مدت تحت بررسی بودند و خوشبختانه مورد خاصی اتفاق نیفتاده است. وی توزیع اقلام دارویی و مکمل ها را بهتر از گذشته دانسته و گفت: در بعضی از خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی اقلام قرص مولتی ویتامین و قطره مولتی ویتامین، قرص آهن، ویتامین دی بهتر از گذشته توزیع می شود.

 مطلق افزود: در بازدید امروز ما، در این مناطق سطح خدمات بهداشتی درمانی حتی بهتر از زمان عادی توسط بهورز، مراقبین سلامت و گروه های سیاری انجام شده شده است. وی در خصوص مشاهده مشکل در منطقه گفت: بیشترین مشکلی که در بازدید ما مشاهده شد وجود اضطراب و ترس ناشی از تکرار پس لرزه هاست که با حضور تیم های روانپزشکی و درمان و مشاوره وضعیت روبه بهبود است.

 وی ادامه داد: کار بسیار خوبی که انجام می شود، حضور فعال اکیپ روانپزشکی به همت گروه روانپزشکی دانشگاه ذر این مناطق است که به طور مرتب به این روستاها سر می زنند و آموزش و درمان های مورد نیاز را انجام می دهند.

 وی در پایان تاکید کرد: از آنجا که این مناطق زلزله خیز است باید برای پایگاه های بهداشتی، خانه های بهداشت، مراکز سلامت و بیمارستان ها کار اساسی مقاوم سازی صورت بگیرد و خانه های بهداشتی که آسیب دیده مورد بازسازی جدی قرار گرفته و خانه های بهداشت قدیمی از نو احداث شوند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز