واکنش جالب یک فیلمساز به دستور دادستان کرمان برای توقیف یک فیلم

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۱۷:۰۹:۲۵
کد خبر: ۸۶۲۰۹۶
واکنش جالب یک فیلمساز به دستور دادستان کرمان برای توقیف یک فیلم
کارگردان سینما گفت: اگر دست اندرکاران قضائی خودشان طبق قانون عمل نکنند و به آنچه بر اساس قانون اتفاق افتاده احترام نگذارند، به معنای آن است که قانون هیچ ارزش و اعتباری ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ ابوالحسن داودی در واکنش به دستور دادستان کرمان برای توقیف فیلم "ما همه با هم هستیم" و حاشیه‌هایی که برای فیلم در استان کرمان پیش آمده و دادستان استان توقیف آن را مطرح کرده است، بیان کرد: من همیشه با هر اقدام بی‌ضابطه‌ای که سینماگران و مردم را گرفتار بلاتکلیفی کند مخالف بوده‌ام و پایبند به قانونی هستم که منطقی و متعادل باشد و تکلیف مردم و سینماگر با آن روشن باشد، اما شرایطی که الان با آن روبرو هستیم، مصداق یک بام و دو هواست.

وی افزود: قاعده و قانون همیشه ممکن است درجهت سلیقه و یا مورد پسند من نباشد با این حال آن را می‌پذیرم، ولی اینکه هر لحظه قوانین فرادستی و خارج از قاعده بخواهد در همان قوانین قبلی دخالت کند، دیگر هیچ معیار و قاعده‌ای باقی نمی‌ماند که مردم و سینماگران بر مبنای آن عمل کنند. بویژه آنکه به نظرم خیلی از برخورد‌های خارج از قاعده به دلایل سیاسی است.

داودی گفت: من شاید با خیلی از شیوه‌های تولید این فیلم که بنظرم باعث گران شدن و اختلال در اقتصاد سینما شده موافق نباشم، اما چنین برخورد‌هایی را هم درست نمی‌دانم و تمام قد در دفاع از آن می‌ایستم، چون وقتی فیلمی از وزارت ارشاد مجوز گرفته طبق قانون مشکلی برای اکران نداشته و این قانون باید مورد احترام همه باشد، اما عجیب است که اتفاقاً از طرف مسئولان محترمی که خودشان مستقیماً با قانون سروکار دارند چنین مسائل و مشکلاتی پیش می‌آید. البته از این دست اتفاقات قبلاً هم زیاد رخ داده و یکی از نمونه‌های آن فیلم «رستاخیز» است.

وی تاکید کرد: اگر از آنچه به طور قانونی در وزارت ارشاد اجرا شده و مجوز گرفته جلوگیری شود به معنای آن است که قانون پایین دستی یا باید حذف شود و یا ارزش و اعتباری ندارد و این دقیقاً شکلی از بی قانونی است و به این ترتیب دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

گفتنی است، سه‌شنبه ۲۸ خردادماه خبری از سوی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان منتشر شد مبنی بر اینکه به لحاظ تبعات اجتماعی دستور توقیف اکران فیلم سینمایی «ما همه با هم هستیم» به کارگردانی کمال تبریزی و تهیه‌کنندگی رضا میرکریمی در سراسر سینما‌های استان کرمان صادر شده است.

دادخدا سالاری دراین‌باره گفت: پس از رصد فضای مجازی توسط معاونت رصد فضای مجازی و معاونت حقوق عامه دادسرای مرکز کرمان و با توجه به واکنش‌های اجتماعی در بین مردم استان در خصوص لهجه کرمانی بازیگری که در نقش فروشنده مواد مخدر بازی می‌کرد و موجب اعتراضات شدید مردمی شده دستور توقیف اکران این فیلم در سطح استان کرمان صادر و اقدامات مقتضی در خصوص پیگیری موضوع صادر شده است.

وی افزود: در این رابطه پرونده حقوق عمومی در دادسرای عمومی و انقلاب کرمان تشکیل شده و با افرادی که احساسات و عواطف مردم استان کرمان را جریحه‌دار کرده‌اند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز