استاندار سمنان:

آموزش مبنای توسعه است/ حبس امکانات آفت برخی دستگاه‌های اجرایی است

۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۱:۰۵:۰۳
کد خبر: ۸۰۱۷۲۱
آموزش مبنای توسعه است/ حبس امکانات آفت برخی دستگاه‌های اجرایی است
استاندار سمنان گفت: آموزش مبنای توسعه است و هرجا بدنبال توسعه باشیم نیازمند نیروی انسانی آموزش دیده ماهر هستیم و افزود: دستگاه‌های اجرایی باید برای خدمت رسانی به مردم با بسیج امکانات در کنار هم قرار بگیرند و اینکه هر دستگاهی برای خود دست به اقداماتی بزند و امکاناتی را به صورت انحصاری و نه عمومی برای مخاطبان محدود خود اختصاص دهد، پذیرفته نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛دومین "جلسه شورای مهارت آموزی استان" به ریاست علیرضا‌آشناگر استاندار سمنان روز شنبه ۲۹ دی‌ماه در محل سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد.
استاندار سمنان در این جلسه اظهار داشت: مجموعه اقداماتی که در اداره‌کل فنی و حرفه‌ای انجام شده است کار خوبی است اما سهم دستگاه‌های اجرایی در آموزش باید به وضوح، مشخص شود.
آشناگر ضمن تاکید بر اتمام سند اشتغال تا پایان سال‌جاری گفت: تمرکز صرف بر آموزش، کافی نیست و باید به به جذب آموزش‌دیدگان بعد از پایان دوره‌ها و همچنین رهگیری آن‌ها توجه شود و دستگاه‌ها نیز باید به شکل جدی دراین امر مشارکت نمایند.
نماینده عالی دولت در استان اذعان نمود: این سند باید به چند سوال پاسخ واضح و مشخص دهد که چه چیزی را می‌خواهیم آموزش دهیم؟ به چه کسانی قرار است آموزش داده شود؟ بعد از اتمام دوره‌ها وضعیت آموزش‌دیدگان چه می‌شود؟ نقش دستگاه‌های اجرایی در این فرآیند چیست؟
وی افزود: یکی از بخش‌هایی که بسیار بر آن تاکید داریم توجه به مهارت آموزی دانش آموزان و دانشجویان با همکاری با آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی است و افزود: آموزش‌ها باید کاربردی باشد و نه صوری و شکلی که منجر به خروجی‌های مشخص شود.
آشناگر گفت: آموزش مبنای توسعه است و هرجا که بدنبال توسعه هستیم نیاز به نیروی آموزش دیده و ماهر داریم که عامل پیشرفت و تحرک باشد.
وی اذعان داشت: یکی از ایراداتی که در سال‌های اخیر با آن مواجه‌ایم عدم تناسب بین نیروی کارشناس، کارشناس ارشد، دکتری با نیروی تکنیسین و کاردان است که اگر نیازسنجی درست در سال‌های گذشته انجام می‌شد، امروز با این مشکلات مواجه نبودیم.
آشناگر ادامه داد: "شعار هر جوان یک مهارت" شعار خوبی است که باید دنبال شود و امیدواریم در آینده این شعار به "هر جوان یک مهارت" تبدیل شود که اگر آموزش‌ها مبتنی بر نیازهای بازار و استعدادهای جامعه باشد در این مسیر قرار خواهیم گرفت.
وی ابراز داشت: بخش نگری و فعالیت‌های غیر هم‌افزا باید کنار گذاشته شوند و دستگاه‌ها در کنار هم قرار گیرند و از امکانات در راستای خدمت رسانی به مردم و نه حبس امکانات استفاده شود، اینکه هر دستگاهی برای خود دست به اقداماتی بزند و امکاناتی را به صورت انحصاری و نه عمومی برای مخاطبان محدود خود اختصاص دهد، پذیرفته نیست.
استاندار سمنان گفت: در سند مهارتی استان باید به مباحث گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه استان توجه ویژه شود و روستائیان و عشایر هم بعنوان ظرفیت‌هایی بزرگ در این بخش و سایر بخش‌ها دیده شوند و مورد توجه قرار گیرند.
وی توجه به استارت آپ‌ها بعنوان رویکردی نوین در مبحث اشتغال را ضروری و لازم دانست و عنوان کرد: صاحبان مشاغل عنوان می‌کنند در سال‌های آتی برخی از مشاغل فیزیکی به مرور کمرنگ خواهد شد و بر بستر آی‌تی جایگزین می‌گردند و همانگونه که رئیس‌جمهور محترم هم تاکید دارند باید این بخش جدی گرفته شود.
عالی‌ترین مقام اجرایی استان اظهار داشت: صرف تهیه اسناد کافی نیست و برای اینگونه اسناد باید برنامه عملیاتی مداخله‌ای تدوین شود و خروجی‌ها نیز بررسی شوند تا میزان دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده مشخص گردد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز