آیا ثروتمندترین فرد دنیا برای افزایش طول عمر خود آزمایشگاه ساخته است؟

۱۴۰۱/۱۲/۲۴ - ۱۵:۰۱:۳۰
کد خبر: ۱۲۳۰۹۸۵
آیا ثروتمندترین فرد دنیا برای افزایش طول عمر خود آزمایشگاه ساخته است؟
"جف بزوس" بنیان‌گذار شرکت‌های مشهور "آمازون" و "بلو اوریجین" و ثروتمندترین فرد دنیا که اخیرا به فضا نیز قدم گذاشته است، قصد دارد بودجه یک آزمایشگاه را به منظور افزایش طول عمر خود تامین کند.

به گزارش برنا و به نقل از آی‌ای، آیا علم می‌تواند مرگ را فریب دهد؟ آیا پول می‌تواند ابدیت بخرد؟ به نظر می‌رسد ما یک قدم به کشف پاسخ این سوالات نزدیک شده‌ایم.

"جف بزوس" بر روی یک استارتاپ تحقیقاتی جدید به نام "آلتوس لبز"(Altos Labs) سرمایه گذاری کرده است که به منظور کشف چگونگی معکوس کردن روند پیری تاسیس شده است.

البته این برای ثروتمندترین مرد تاریخ معاصر اولین بار نیست که ظاهرا نمی‌خواهد پیر شود. "بزوس" قبلاً نیز در تحقیقات ضد پیری سرمایه گذاری کرده است که مهم‌ترین آنها در یک شرکت سن فرانسیسکویی به نام "یونیتی تکنولوژیز"(Unity Technologies) در سال 2018 بود که یک شرکت بیوتکنولوژی با هدف توسعه درمان‌های ضد پیری است.

استارتاپ "Altos Labs" اوایل امسال تأسیس شده و حداقل 270 میلیون دلار برای توسعه فناوری برنامه‌ریزی مجدد بیولوژیکی جمع آوری کرده است. هدف این استارتاپ یافتن راهی برای جوان‌سازی سلول‌ها در آزمایشگاه است که برخی دانشمندان معتقدند ممکن است برای تکمیل بدن حیوانات استفاده شود. گام بعدی نیز ‌می تواند افزایش طول عمر انسان باشد.

این شرکتِ مرموز، دانشگاهیانی را استخدام می‌کند که بر روی چگونگی پیر شدن سلول‌ها تحقیق کنند و دریابند که چه کارهایی می‌توان برای کند کردن روند پیری انجام داد تا بافت‌ها و اندام ما کندتر پیر شوند.

جف بزوس نخستین زن فضانورد را به ماه می‌فرستد

این استارتاپ با ارائه حقوق سالانه 1 میلیون دلار به دانشمندان، تنها با هدف انجام یک کار علمی بزرگ، به محققان بدون هیچ دریغی کمک می‌کند و قصد دارد چندین موسسه را در مکان هایی از جمله سن دیگو، کمبریج انگلیس و ژاپن تاسیس کند. هرگونه درمان ضد پیری که دانشمندان ممکن است کشف کنند، میلیاردها دلار ارزش خواهد داشت.

هدف آزمایشگاه آلتوس استفاده از برنامه‌ریزی مجدد بیولوژیکی است که فرآیند "تعلیم سلول‌ها" یا معرفی عناصری است که به سلول‌ها اجازه می‌دهد تا به مرحله جنینی جوان‌تر برگردند و به طور موثر کل روند پیری خود را معکوس کنند. شرکت "کالیکو"(Calico) که با "آلتوس" قابل مقایسه است، آزمایشگاهی دارد که بر همین برنامه‌ریزی مجدد تمرکز دارد و اولین مقاله پیش‌چاپ خود را در این زمینه در اوایل سال جاری منتشر کرد.

"شینیا یاماناکا" که در سال 2021 جایزه نوبل پزشکی را برای کشف برنامه‌ریزی مجدد دریافت کرد، در هیئت مشاوره علمی این شرکت به عنوان یک دانشمند ارشد بدون دستمزد و "خوان کارلوس ایزپیسیا بلمونته" زیست‌شناس اسپانیایی که به رهبری تیمی مشهور است که سلول‌های انسانی را در جنین میمون کاشته و پیش بینی کرده است که انسان‌ها می‌توانند 50 سال بیشتر زنده بمانند، از جمله افرادی هستند که به این شرکت پیوسته‌اند.

تلاش برای دستیابی به جاودانگی و معکوس کردن پیری، حوزه‌ای از علم است که بسیاری از ثروتمندترین کارآفرینان فناوری جهان را از جمله "لری پیج" بنیان‌گذار گوگل که به تأسیس شرکت "کالیکو" کمک کرده و "پیتر تیل" بنیان‌گذار "پی‌پل" که در "یونیتی تکنولوژیز" سرمایه گذاری کرده، به خود جذب کرده است.

دانشمندان به طور فعال در حال بررسی راه‌هایی برای بازگرداندن روند پیر شدن هستند و ممکن است ما به معکوس کردن پیری نزدیک باشیم و حتی مرگ در 40 تا 100 سال آینده منسوخ شود!

 

نظر شما