تعمیرات غیرمترقبه واحد شماره یک بخاری نیروگاه شهید رجایی در کوتاه ترین زمان

۱۴۰۱/۱۲/۰۷ - ۰۸:۵۵:۱۴
کد خبر: ۱۴۴۱۴۶۰
تعمیرات غیرمترقبه واحد شماره یک بخاری نیروگاه شهید رجایی در کوتاه ترین زمان
مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی گفت: با تلاش متخصصان نیروگاه شهید رجایی، واحد شماره یک بخاری به ظرفیت250 مگاوات در کوتاه ترین زمان ممکن دوباره به شبکه سراسری پیوست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قروین؛ حبیب شریفی در خصوص بازگشت دوباره واحدشماره یک این نیروگاه گفت: واحد شماره یک بخاری این نیروگاه به ظرفیت 250مگاوات که به دلیل آسیب وارده به یکی از لوله های مسیر بخار ری هیت ،به طور اضطراری از مدار تولید برق خارج شده بود، پس از  رفع اشکال از سوی متخصصان حوزه تعمیرات، در کمترین زمان ممکن به شبکه سراسری بازگشت . 

وی افزود : طی گزارشی از سوی امور بهره برداری، مبنی بر آسیب دیدگی بخشی از مسیر لوله «ری هیت» در بویلر شماره یک نیروگاه بخار، این واحد از مدار تولید، خارج شد که پس از فراهم کردن شرایط کار توسط گروه بهره برداری، با فراخوان نیروهای تعمیرات، این واحد به سرعت تحت تعمیرات قرار گرفت و پس از رفع اشکال، دوباره به مدار تولید بازگشت.

شریفی  تصریح کرد: پس از خروج واحد از شبکه تولید، متخصصان تعمیرات با وجود دمای بالا در محل، برای دستیابی به لوله آسیب دیده، اقدام به داربست بندی، برش کاری دیواره بویلر و برداشتن عایق ها  کردند.

وی بیان کرد : برای کاهش زمان تعمیرات این واحد، همزمان و به صورت موازی، اقدام به خم کاری لوله جدید در کارگاه شد و در نهایت با انجام عملیات برش کاری و جوش کاری، لوله جدید جایگزین لوله آسیب دیده گردید و با نصب ورق های بویلر، این واحد برای راه اندازی دوباره تحویل امور بهره برداری شد.

وی افزود: واحد شماره یک بخاری نیروگاه شهید رجایی که در روز پنجشنبه 4اسفندماه1401 ساعت 14و25دقیقه از مدار تولید خارج شده بود، با پایان یافتن فعالیت های تعمیراتی آن در کوتاه ترین زمان ممکن و با تلاش متخصصان  بهره برداری، در ساعت 22 روزجمعه پنجم اسفندماه دوباره به شبکه سراسری تولید پیوست.

با بازگشت دوباره واحد شماره  یک  بخاری  نیروگاه شهیدرجایی، 250 مگاوات برق به شبکه سراسری تزریق شدتا کمترین خللی در تامین انرژی الکتریکی پایدار و مطمئن برای خدمت رسانی به مصرف کنندگان ایجاد نشود .

انتهای پیام 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز