استاندار: بر فرارهای مالیاتی برای وصول مالیات در کهگیلویه و بویراحمد تمرکز شود

۱۴۰۲/۰۳/۱۳ - ۲۳:۰۷:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۱۶۴۴
استاندار: بر فرارهای مالیاتی برای وصول مالیات در کهگیلویه و بویراحمد تمرکز شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد استاندار در بازدید از اداره کل اقتصاد و دارایی استان گفت: باید در وصول مالیات به سمت کسانی برویم که فرار مالیاتی دارند و سعی کنید به مردم فشار نیاید و خسارت و ظلم به آنها نشود زیرا مردم عمدتاً درآمد چندانی ندارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سید علی احمد زاده در این بازدید سرزده و چند ساعته خود به همراه مدیرکل حوزه استانداری کهگیلویه و بویراحمد و دیگر مدیران کل ستادی از بخش‌های مختلف این اداره کل به صورت چهره به چهره با کارکنان، کارشناسان و مدیران و معاونین اداره کل اقتصاد و دارایی به گفت و گو پرداخت و ضمن شنیدن سخنان آنان از ظرفیت ها و نارسایی های این حوزه، از نزدیک در جریان مشکلات و مطالبات آنان قرار گرفت .

استاندار ضمن قدردانی از زحمات تک تک کارکنان اداره کل اقتصاد و دارایی اظهار کرد: هدف از این بازدیدها تقدیر و تشکر از مدیران و کارکنان است، ما کمتر وقت داریم که در محل کارمان، کارمندان را ببینیم و لذا سعی می‌کنیم در این بازدیدها با کارمندان دیداری داشته باشیم که از نزدیک نظرات و دیدگاه‌های آنها را بشنویم و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی افزود: اداره‌های کل اقتصاد و دارایی و امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد ۲ دستگاه موفق استان هستند و مدیران جهادی دارند و نقش هر ۲ مدیر در سطح استان مشخص است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کسب رتبه اول کشوری در رشد درآمدی و تحقق ۹۹ درصدی وصول مالیاتی از موفقیت‌های این ۲ دستگاه است.

وی با اشاره به وصول مالیات در استان، ادامه داد: باید در وصول مالیات به سمت کسانی برویم که فرار مالیاتی دارند و سعی کنید به مردم فشار نیاید و خسارت و ظلم به آنها نشود زیرا مردم عمدتاً درآمد آنچنانی ندارند.

احمدزاده تاکید کرد: سعی کنید به کسب و کارهای خرد و کوچک مردم فشار نیاید و شرکت‌های بزرگ که فرار مالیاتی دارند، شناسایی کنید و از آنها مالیات را وصول کنید.

وی تحقق ۹۹ درصد وصول مالیات را مایه خرسندی دانست و تصریح کرد: از اینکه به کسب و کارهای خُرد و کوچک فشار نیامده، باعث خوشحالی مضاعف است.170406939

احمدزاده با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری خارجی، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت و توانمندی‌های بالقوه‌ای در زمینه‌های صادرات، گردشگری و سرمایه‌گذاری دارد که باید به معرفی این ظرفیت‌ها بپردازید.

وی افزود: انتظار داشتیم که اداره‌کل اقتصاد و دارایی استان در باره ارتباط و تعاملشان با کشورهای اروپایی و کارهای که برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی انجام داده‌اند، گزارش دهند که مشخص شد در این زمینه کارهای عظیمی انجام نداده اند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه دولت در بحث تعامل با دنیای خارج و کشورهای خلیج فارس عملکرد خوبی داشته است، گفت: دولت تعاملات خوبی را با کشورهای خلیج فارس برقرار کرده و انتظار می‌روید که فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان روی سایت وزارت امورخارجه بارگذاری شود تا سفرا و کشورهای مختلف با استفاده از آنها برای سرمایه گذاری در استان ترغیب شوند.170406804

کهگیلویه و بویراحمد در صدور مجوزهای کسب و کار رتبه دوم کشور را کسب کرده است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: صدور مجوزها در کمترین زمان با توجه به راه اندازی درگاه ملی مجوزها انجام می گیرد و استان با کمترین تاخیر و با کسب رتبه ۹۵ درصدی توانسته بعد از ایلام که ۹۶ درصد است رتبه دوم کشور را کسب کند.

طاهر شریف پور افزود: ۵۰ فرصت سرمایه گذاری در استان شناسایی شده که از این تعداد ۲۰ فرصت سرمایه گذاری تایید شده است.

وی با اشاره به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان در سال ۱۴۰۱، تصریح کرد: با دستور استاندار جهت مشخص نمودن راهبردهای مرکز خدمات سرمایه گذاری این مرکز اقدام به تهیه راهبردهای مرکز خدمات سرمایه گذاری کرده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کتاب توانمندی ها و فرصت های سرمایه گذاری به زبان فارسی و انگلیسی تهیه شده و قرار است به زبان چند کشور دیگر هم ترجمه شود.

در پایان این بازدید سرزده کارمندان یک به یک با استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بیان مشکلات شان پرداختند و استاندار با سعه صدر به آن ها گوش داد.

انتهای پیام 

نظر شما