طرح‌هایی که در قالب نهضت پیشرفت بانوان تدوین شده متناسب با نیاز امروز جامعه است

۱۴۰۲/۰۳/۱۷ - ۱۱:۵۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۲۷۶۵
طرح‌هایی که در قالب نهضت پیشرفت بانوان تدوین شده متناسب با نیاز امروز جامعه است
مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت:طرح‌هایی که در قالب نهضت پیشرفت بانوان تدوین شده متناسب با نیاز امروز جامعه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ عاطفه سعیدی‌نژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در نشست با اعضای ستاد نهضت پیشرفت بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد که با حضور حجت الاسلام سیدرضا افتخاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و حجت الاسلام سیدهاشم موسوی نیا، معاون فرهنگی و اجتماعی این اداره کل به صورت برخط برگزار شد، گفت: طرح‌هایی که در قالب نهضت پیشرفت بانوان پیگیری می‌شود متناسب با نیاز امروز جامعه است.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی افرود: تاکنون در تلاش بودیم که الگوهای موفق منجر به نتیجه شود که در این زمینه هم برنامه‌هایی مانند حرف آورد، رفیقانه،  مهرواره بانور و دختران حاج قاسم با توجه به اینکه از جنس کنشگری زنانه بوده، موضوعیت داشته و در مسیر نهضت پیشرفت بوده برگزار شد.

وی با تأکید بر جدی گرفتن بحث کمیت در اجرای طرح ها و برنامه ها اظهار کرد: در نهضت پیشرفت بانوان توسعه شبکه کنشگری بانوان موضوعیت دارد. در واقع به دنبال این هستیم غیر از اقشار اثرگذار فعلی در جهاد تبیین، طیف جدیدی به شبکه کنشگری بانوان اضافه کنیم که بحث حرف آورد و محله همدل در این راستا است.

سعیدی نژاد با بیان اینکه در فضای تبیین، فهم اقتضائات امروز دختران موضوعیت دارد، افزود: سند مکتوب در این حوزه آماده شده و نمونه کار فرهنگی مؤثر در این زمینه هویت بخشی به رفاقت در رفیقانه و توسعه کنشگری دختران از طریق طرح دختران پیشرو یا دختران حاج قاسم است که دختران پیشرو درواقع عامه دختران را هدف گرفته و یک جنس کنشگری مؤثر را توسط دختران در مدرسه و محله رقم می زند. یا به عنوان مثال در قالب طرح فردامون می خواهیم بدانیم رویای دختران چیست و چه آینده ای برای خود متصور هستند؟ در طراحی‌ها سعی شده جامعیت نگاه و فهم جامعه جدی گرفته شود. درکل الحمدلله طرح ها و برنامه های خوبی رقم خورده است. 

وی عنوان کرد: امسال با توجه به اقتضائات فرهنگی و جدی گرفتن بحث بانوان در جبهه انقلاب، انتظارات بالاتری از ستادها داریم. از جمله اینکه درصد قابل ملاحظه‌ای از مخاطب خود را که طیف دانش‌آموزی هستند جذب کنیم و حداقل ۱۰ درصد آنها را هدف بگیریم. نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که در ساز و کارهای ارتباطی طراحی‌های دقیق داشته باشیم. 

وی عنوان کرد: در بسیاری از اتفاقات نباید مستقیم ورود کنیم و شبکه نهضت پیشرفت بانوان باید بتواند ظرفیت بانوان انقلابی را دور خود جمع کند. این اقدامات با تلاش مدیر کل، معاون فرهنگی و کارشناس بانوان و مسئول ستاد پیشرفت و دیگر  بزرگواران ستاد نهضت پیشرفت بانوان در توجیه افراد و به میدان آوردن ظرفیت‌ها نتیجه بخش خواهد بود.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به طرح های موفق که از سوی نهضت پیشرفت بانوان اجرا شده است، گفت: نهضت پیشرفت بانوان امروز ثمراتی در میدان محقق کرده و بسیاری از نهادها و دستگاه های فرهنگی در اجرای برنامه ها از ستاد تقاضای همکاری دارند. امسال باید اهداف بلندتری را که شکل گیری جبهه واحد فرهنگی است در دستور کار خود قرار دهیم.

وی اظهار کرد: ایجاد عرصه برای نقش آفرینی و هویت بخشی در فضای بانوان و اینکه نهضت پیشرفت بانوان، مخاطب را کنشگر می بیند از حلقه‌های مفقوده در جامعه است. ما در نهضت پیشرفت بانوان صرفا به بحث‌های محتوایی در مخاطبین مذهبی بسنده نکردیم و در فضای اندیشه ای عموم بانوان حرف برای گفتن داریم. اینکه یک بانو در محله یا خانواده اثرگذار باشد یکی از تاثیرگذاری مهم ظرفیت زنانه در الگوی سوم است.1005025581_84695109

این مسئول بیان کرد:  همچنین در حوزه فعالیت‌هایمان در مقام سخن نماندیم و میدان برای کنشگری فراهم کردیم که از جمله اقدامات می توان به دوره های پله‌کانی حرف آورد، مدرسه تبیین، و سامانه ها و زیرساختها برای جذب ظرفیت مردمی و ایجاد میدان برای کنشگری افراد اشاره کرد. 

سعیدی نژاد افزود: باید قدر این جریان مردمی که البته با حداقل هزینه ها شکل پیدا کرده را بدانیم. امید داریم مجموعه اقدامات و برنامه ها خوب پیش رود و ستاد خود را در فضای فرهنگی مؤثر نشان دهد. 

وی بیان کرد: ما ستادهای شهرستانی خوبی داریم حتی در برخی شهرستان‌ها از ستاد استان قوی تر عمل می کنند. ما نگاه کارمندی به این مجموعه نداریم و قرار نیست ساختار اداری رقم بزنیم. این جریان مردمی باید حفظ شود و ما جریان حمایت و هویت بخشی خود را از نیروهای دغدغه‌مند در قالب حمایت‌های محتوایی و خدمات عمومی در قالب کارت تفریح ارائه خواهیم کرد.

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز