امروز رخ داد:

بازدید وزیر راه وشهرسازی از بزرگ راه و راه آهن آستارا –آستارا و بندرآستارا

۱۳۹۸/۱۰/۱۲ - ۱۴:۳۵:۲۱
کد خبر: ۹۴۴۶۵۹
بازدید وزیر راه وشهرسازی از بزرگ راه و راه آهن آستارا –آستارا و بندرآستارا
وزیر راه وشهرسازی در سفری به گیلان ازبزرگ راه وراه آهن آستارا –آستارا وبندرآستارابازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی در راس هیاتی صبح امروز از بندر آستارا ،بزرگ راه وراه آهن آستارا –آستارا بازدید کرد.

دکتراسلامی گسترش متوازن زیر ساختهای حمل ونقل را بسیار مهم قلمداد کرد وگفت: توسعه زیر ساختهای حمل ونقلی ،رونق اقتصادی وتحولی که متاثر از درون گرایی وتوسعه ظرفیت های کشور را در پی دارد.

وی گفت :کریدورشمال ،جنوب ،شرقی وغربی الزاماتی داردکه تمام بنادرشمالی هرکدام می تواند نقشی داشته باشدو وجود بنادر کاسپین ،انزلی وآستارا در استان گیلان می تواند سهمی از این بازار ترانزیت را کسب کند.

وزیر راه وشهرسازی ایجاد حمل ونقل ترکیبی وگسترش حمل ونقل مسافر در دریای خزر راجهت گیری اساسی دولت در بخش حمل ونقل عنوان کردوافزود: درهمایش اقتصادی دریای خزر که چندی پیش در ترکمنستان برگزارگردید ،توافقات مسافرتهای بین بنادر خزر در کشورهای حاشیه دریای خزر پایه گذاری شد که این امر با فراهم کردن زیر ساختهای آن سرعت خواهد گرفت تا در بنادر نوشهر انزلی وآستارا پذیرش انجام شود.

دکتر اسلامی تجهیز وتقویت بنادر را از الزامات برشمرد وگفت:با ایجاد روابطی که با کشورهای همسایه بویژه اذربایجان برقرار گردیده رونق اقتصادی متاثر از ترانزیت ومبادلات تجاری اتفاق می افتد وآثارش در بندر استارا قابل مشاهده است این در حالیست که تا چند سال قبل این امکان در بندر استارا وجود نداشت.

وزیر راه وشهرسازی با ابراز امیدواری خاطر نشان کرد :با توجه به شروع پروژه راه آهن رشت -استارا انتظار می رود مردم عزیزی که زمینهایشان در مسیر راه آهن قرار دارند درتوافق برای واگذاری اراضی مساعدت نمایند تا مسیر سریعتر ازاد سازی وبرای اجرای عملیات به پیمانکار واگذار گردد.

وی از شروع مجدد ترمینال آستارا خبر داد وگفت : ترمینال آستارا –آستارا که مدتی بدلیل مشکلات فنی وقراردادی متوقف شده بود مجددا فعالیتش اغاز شد.

وزیر راه وشهرسازی از اتصال اتوبا ن جدید باکو-استارا به اتوبانهای کشور خبرداد وگفت:در توافق صورت گرفته با کشور اذربایجان اتوبان جدید باکو-استارا به اتوبانهای کشور متصل می شود که برای اجرای این طرح ،بزودی احداث اتوبان وپل جدید در کنار راه آهن آستارا کلنگ زنی می شود .چهاربانده کردن آستارا به رشت نیز در دست مطالعه است وهربخشی که مطالعاتش تمام شود پیمانکار شروع به کار می کند ودر نظر داریم برای اجرای آن سرمایه گذار جذب کنیم تا ازادراه رشت- آستارا- اردبیل ادامه یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز