وزیر علوم:

طرح آمایش آموزش عالی راهکاری برای مقابله با کمّی گرایی است

۱۳۹۵/۱۱/۲۰ - ۱۲:۱۳:۰۴
کد خبر: ۵۱۷۴۵۶
طرح آمایش آموزش عالی راهکاری برای مقابله با کمّی گرایی است
وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: طرح آمایش آموزش عالی یکی از راههای برون رفت نظام آموزش عالی از بحران است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر محمد فرهادی در نشستی که با حضور روسای مراکز آموزش عالی استان یزد در دانشگاه یزد برگزار شد با اشاره به رشد نامتوازن مراکز آموزش عالی و ابعاد منفی این ‍پدیده، طرح آمایش نظام آموزش عالی کشور را راهکاری برای مقابله با کمّی گرایی عنوان کرد.

 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: ما تا سال ۱۳۸۴حدود ۶۴موسسه آموزش غیرانتفاعی داشتیم، از سال ۱۳۸۵ تا کنون این رقم به میزان زیادی افزایش داشته است و در حال حاضر این رقم به حدود سیصد و هفتاد رسیده است که این امر مشکلات عدیده ای را برای این موسسات و در کل نظام آموزش عالی کشور در بر داشت .

دکتر فرهادی با اشاره به اینکه طرح آمایش آموزش عالی کشور در همین راستا مطرح شده است گفت: مهمترین بحث در خصوص طرح آمایش موضوع پژوهش و فناوری نظام آموزش عالی و دانشگاه‌ها است.

 وی افزود: رکن مکمّل نظام آموزشی بعد پژوهشی فعالیت‌های دانشگاهی است. بر این اساس چنانچه پژوهش و تحقیق در کنار آموزش مورد توجه قرار گیرد علاوه بر افزایش بار علمی دانشجویان و دانش‌آموختگان می‌توان بهبودی شرایط کلی کشور را انتظار داشت.

وی ادامه داد: ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در همین راستا می‌تواند نقش موثری را در راستای پژوهش محور شدن آموزش عالی ایفا کند.

 وزیر علوم تصریح کرد: یکی از مباحث اقتصاد مقاومتی تکیه بر دانش بومی است و دانش بومی مستلزم انجام پژوهش‌های متنوع در زمینه‌های مورد نیاز کشور است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز