آخرین وضعیت پروژه‌های پارک بزرگ، مهرانه رود و کنارگذر شمالی تبریز

۱۳۹۹/۱۰/۱۱ - ۱۱:۲۷:۱۵
کد خبر: ۱۱۱۲۸۶۳
آخرین وضعیت پروژه‌های پارک بزرگ، مهرانه رود و کنارگذر شمالی  تبریز
جلسه شورای راهبردی پروژه‌های مشارکتی شهرداری تبریز و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) پیرامون پارک بزرگ، ساماندهی مهرانه رود و ادامه کنارگذر شمالی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، جلسه شورای راهبردی پروژه های مشارکتی شهرداری تبریز با حضور جواد رحمتی معاون فنی عمرانی استاندار، ایرج شهین باهر شهردار تبریز و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز پیرامون پارک بزرگ، آبدار کردن مهرانه رود و ادامه کنارگذر شمالی برگزار شد.

در این جلسه شهردار تبریز با اشاره به لزوم همکاری دستگاه ها جهت پیشبرد این پروژه ها، گفت: با استفاده از ظرفیت دستگاه های شهری و استانی می توانیم پروژه های مشارکتی شهرداری تبریز را به خوبی پیش ببریم.

ایرج شهین باهر ادامه داد: در مقطعی که با جنگ اقتصادی و تحریم ها مواجه هستیم،  اجرای پروژه های بزرگ اقدامی بسیار ارزشمند و امیدوار کننده است.

او اظهار کرد: با این حال اعتقاد داریم که شهر تبریز در بعضی موضوعات مظلوم واقع شده و نیاز است تا از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای برطرف کردن این موارد استفاده کنیم.

همچنین شهرام دبیری رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه گفت: برای پیشرفت پروژه پارک بزرگ، پیشنهاد می دهیم که یک مشاور هم از خود شهرداری تبریز در بین مشاوران این پروژه حضور داشته باشد.

او افزود: مطالعات فاز ۱ پارک بزرگ پس از آماده سازی باید ارائه شود تا برنامه ریزی و زمانبندی اجرای آن نیز مشخص شود و بتوانیم پس از آبگیری و دیگر عملیات، طی پنج تا شش ماه آینده فاز ۱ را به پایان برسانیم.

دبیری عنوان کرد: دو پروژه جدید انتقال آب به مهرانه رود و ادامه کنارگذر شمالی نیز باید جزو پروژه های سال ۱۴۰۰ شهرداری تبریز مدنظر قرار بگیرد تا پس از تصویب در شورا، بودجه آن مشخص شود.

در این جلسه سعید نیکوخصلت دبیر شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: همیشه اقدامات بین بخشی، با هم افزایی پیش می رود اما حضور انجمن های مردم نهاد و نمایندگان سرمایه گذاران اتاق بازرگانی در جلسات شورای راهبردی پروژه های مشارکتی شهرداری تبریز می تواند در راستای تهیه یک نسخه خوب برای شهر مثمر ثمر باشد.

او افزود: برای توسعه منطقه و شهر، باید سازماندهی خوبی داشته باشیم و اعتقاد دارم اگر اشتباهات تاکتیکی و تکنیکی نداشتیم، تحریم ها ما را قوی تر می کرد.

نیکوخصلت با بیان اینکه خروجی چنین جلساتی باید ثروت آفرینی برای شهر و اشتغال زایی باشد، گفت: ما می توانیم با تمرکز زیاد و ایجاد ارزش افزوده، پروژه های سرمایه گذاری زیادی در شهر تعریف کنیم.

در این بین سونیا اندیش عضو شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه گفت: نگهداری شهر سالانه هزاران میلیارد هزینه در پی دارد و در این بین شهرداری نمی تواند همه این هزینه ها را تامین کند و لازم است تا از محل درآمدهای دیگر در این خصوص هزینه شود.

او ادامه داد: متاسفانه هر نهاد و یا وزارتی که اعتبار ندارد، برای تامین هزینه های خود از شورای شهر پول می خواهد و این در حالی است که تحقق درآمدهای مالیاتی و همچنین درآمدهای شرکت هایی همچون پتروشیمی و پالایشگاه که دود آلودگی آن به چشم مردم تبریز می رود، به خزانه دولت واریز می شود.

در این جلسه عبداله تقی پور دیگر عضو شورای شهر تبریز نظرات کارشناسی و دیدگاه های خود را در خصوص چگونگی پیشبرد پروژه های مشارکتی شهرداری تبریز ارائه کرد.

در انتهای این جلسه، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز با اهدای لوحی به رسم یادبود، از تلاش های جواد رحمتی معاون استاندار آذربایجان شرقی قدردانی کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز