پارک حیدربابا، چهل و پنجمین گام شهرداری تبریز در راه احیای باغ‌شهر

۱۴۰۰/۰۳/۰۶ - ۱۲:۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۱۸۴۸۳۹
پارک حیدربابا، چهل و پنجمین گام شهرداری تبریز در راه احیای باغ‌شهر
پارک محله‌ای حیدربابا با مساحت تقریبی ۱۰ هزار مترمربع و و با هزینه تملک و اجرایی ۲۸۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، چهل و پنجمین گام شهرداری تبریز در راستای احیای باغ‌شهر تبریز است که روز دوشنبه ۱۰ خرداد به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، احیای باغ‌شهر تاریخی تبریز که متأسفانه در دوره‌های قبلی میدریت شهری مورد غفلت واقع شده  و بخش عظیمی از باغات تبریز کهن تبدیل به ساختمان‌های چند مرتبه شده است، در دوره فعلی شهرداری تبریز مورد توجه قرار گرفته است که ماحصل آن افتتاح ۴۴ پارک محلی و منطقه‌ای و افزایش ۴۲۸ هکتاری فضای سبز شهری است.

مهمترین موضوع در احیای باغ‌شهر تبریز، تمرکز زدایی و محله‌محوری کردن خدمات است؛ به طوری که شهرداری تبریز عمده تمرکز خود در موضوع فضای سبز را مناطق کم‌برخوردار شهر و نقاطی قرار داده است که تراکم جمعیتی بالا و فضای سبز کمتری دارند.

در دیگر سو در دوره فعلی مدیریت شهری، نه تنها هیچ فضای سبزی تغییر کاربری نیافته است، بلکه کاربری‌های مسکونی نیز تملک و تبدیل به فضای سبز شده‌اند.

در کنار توسعه فضای سبز پایدار شهری، تجهیز پارک‌های محله‌ای به دستگاه‌های ورزشی و احداث زمین‌های ورزشی، تفریحی، آلاچیق در مناطق کم‌برخوردار برای بهره‌مندی تمام اقشار منطقه، ارزش‌گذاری دیگر در این حوزه است.

شهرداری منطقه ۱ تبریز به عنوان یکی از مناطق درگیر با بحث حاشیه‌نشینی و تراکم جمعیتی، اقدام به احداث چندین پارک‌ در سطح منطقه کرده است که در آخرین مورد، پارک حیدربابا را با مساحت تقریبی ۱۰ هزار مترمربع و با هزینه تملک و اجرایی ۲۸۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اجرایی کرده است.

مشخصات فنی و کاشت این پارک شامل کفپوش ۲۰۰۰ مترمربعی، طول مسیر دوچرخه سواری ۴۵۰ متر مربعی، مساحت زمین بسکتبال ۱۶۵ متر مربعی، مساحت زمین بازی ۱۶۲ متر مربعی، سرویس بهداشتی ۶ چشمه ۲ عدد میز شطرنج و ۱۱۷ اصل درختچه ۵۰۰۰ بوته، گلکاری ۶۰۰۹ گلدان، چمن ۲۹۰۰ مترمربعی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز